catano Svart 6.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2010 Hei. Jeg kan med sikkerhet si det ikke finnest sjulte plasser hvor min båt inneholder vann for så godt kjenner jeg skroget. jeg har studert båten over alt å kjenner fulstendigt til hvordan den er satt sammen. Er redd jeg kjenner den bedre en firmaet som solgt den. Dette var ikke for å benekte innleg om å sjekke bare for å bekrefte. Delaminering kan jeg også med sikkerhet avkrefte, for da den var på land i våres for bunnsmørring ble skroget sjekket for denslaks av spesialist.Jeg løftet også bunnsmørningen med 2 cm. Jeg ser forskjel på høyden/bunnsmørringen ved 200l på tank å 1100 l , men som grunn for spørsmålet mener jeg bestemt den flyter enda lavere nå enn i fjor ut fra bunnsmørning og eksosrørene. Jeg håper å få svar på spekulasjoner til sommeren for i vinter skal den opp. Til den gamle Bonaza`en jeg brukte ikke disel da den var på land, så noe annet en van som tørket bort tror jeg ikke på, men høyere den fløt hver vår(hadde den i 5 år) Mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.August.2010 Link til dette innlegget Svart 6.August.2010 Min båt låg skjevere på slutten av fjorsesongen. Var ingenting innvendig der heller. Heilt til eg fann ut at eit vindu lakk ned bak kjøkkenbenk og ned rundt ein dieseltank som var skummet fast nedi eit skott. Var nokre liter rundt den tanken under skummet Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Tranen2 Svart 7.August.2010 Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 Nettopp! Slike ting kan være årsaken til trådstarter - skum som trekker vann! Da kan vi begynne å snakke vektøkning, ja! Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
68 GT Svart 7.August.2010 Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 Skum og div treverk han holde på store mengder vann. Har kappet,slipt og støpt nytt mange ganger både for private og forsikringsselskaper,gelcoat og glassfiber trekker utvilsomt vann,men dette tørker forholdsvis raskt ut bare man sliper det ned,problemet ligger i div tre "forsterkninger" og skum som må fjernes så fremt båten ikke kan stå å tørke over lang tid. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.