Mercury_ Startet 5.August.2010 Link til dette innlegget Startet 5.August.2010 Jeg var nettop i kontakt med en styrmann på en passasjerbåt her. Sa jeg hadde kjøpt meg c-map. Dette var ikke bra sa han, dårlig oversikt osv. Jeg ble så paff at jeg glemte å spørre hva som var bra da. Mener dere også dette? Hvilke andre tilsvarende er på markedet da? Sitér dette innlegget Link to post
Onsing Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Det finnes flere typer elektroniske kart, som bluchart og navionics f.eks. Jeg har c-map selv og er fornøyd med det Sitér dette innlegget Link to post
nimbussen Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 har hjørt 3 sesonger med c-map i en cobra plotter,jeg mener i allefall att det er ett godt valg når det gjelder kart ,bra oversikt og mye tileggsopplysninger,det er vel heller plotteren og brukeren som er synderen hvis noe går galt Sitér dette innlegget Link to post
Mercury_ Svart 5.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Vet dere om det er mye forskjell på CM 2 og CM 3? Sitér dette innlegget Link to post
nimbussen Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 står bare c-map nt på min,er vel kommet nye typer siden min var ny Sitér dette innlegget Link to post
Confusius Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Redningsskøytene til Redningsselskapet bruker C-map. Ikke dårlig i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
rolk Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 [sitatslettet] Redningsskøytene til Redningsselskapet bruker C-map. Ikke dårlig i det hele tatt. Nei, det gjør de vel ikke. [/sitatslettet] Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Jeg har brukt C-map siden -97, først med en Cetrek 10" svart/hvit plotter, og nå på en Interphase 11" fargeplotter. Jeg har hele tiden vært kjempefornøyd, og ser ingen grunn til å endre til noe annet. En av grunnene til at C-map fungerer så bra på plotterne, er det nære sammarbeidet mellom C-map og produsenten av plottere for dette kartformatet. Lars H. pt. Hunnebostrand webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
motorbåd Svart 6.August.2010 Link til dette innlegget Svart 6.August.2010 Der findes fejl i alle søkort, såvel papir som elektroniske. Personlig har jeg fundet fejl i såvel C-map som Navionics i mit eget sejlområde. Jeg bruger i dag officielle elektroniske S63 søkort fra Primar Stavanger som fremstiller de danske kort. Her har jeg faktisk ikke fundet nogen fejl, selvom der sikkert findes nogen. Dette skyldes sikkert at de kun har et begrænset område at tage vare på og ikke hele verden. Desuden behøver de ikke at tage kommercielle hensyn. De beholder nok jobbet alligevel, selv om det tager tid at være nøjagtig. Prisen på disse kort svarer til prisen på papirkort, hvilket vil sige at hvis du har et begrænset sejlområde går det nok, men hvis du skal bruge kort over hele verden skal du nok være skibsreder i den store stil. Desværre findes der mig bekendt ingen lystbådsplottere som kan bruge disse krypterede kort, kun PC systemer eller ECDIS. PC systemer der kan bruge disse kort er få, men prislejet er bredt med det billigste fra Polar Navy til under 100 dollars for programmet. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 6.August.2010 Link til dette innlegget Svart 6.August.2010 Bruker nå Cmap på samme plotter som Lars H. Har tidligere hatt Garmin og bluechart. Har nå etter ett par år begynt å venne meg til Cmap/Intherphase oppsettet, men holderen en knapp på Garmin/Bluechart. Når det blir oppgradering av plotter og radar i Mariell. Blir det mest sannsynlig å gå tilbake til Garmin. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.