Jump to content

Styrekonsoll til liten 9 fots båt, hvor får eg fat i rimeligt?

Proxor

Recommended Posts

Vurderer og montere styrekonsoll i min lille gummibåt slik at eg kan sitte forovervendt og ha mer plass til beina osv..

men fks såg på Trykk her og synest 4190kr for ei slik bøyle var ganske så dyrt, så i tilleg kommer jo utstyret som ikke følger med i prisen..

Trenger bare styring da båtn er så liten at rekker fint bak til motor for og gasse ned og sette i gir osv, er mest bare så eg kan sitte forovervendt med bein og det hele, eg kan jo forsåvidt sitte forovervendt nå og men blir bedre med hendene forran på eit ratt..

gummibåtn har 4 plater i bunn hvor eg da tenkte og feste styrekonsollen til en av dem dørkplatene.

Redigert av Kurt-Inge (see edit history)

Ok, tror eg bare snekkrer sammen noe selv til og montere på toffta, er vel bare og ta ein plankebit og 2 skråvinkla plankebiter på hver side osv noe i den dur, hvorstort hull skal det vere til styresnekka? slik at eg kan lage på forhand..

Og va trenger eg? styresnekke, kontrollkabel, ratt. og det er de? eller andre smådeler eg trenger utenom? kuleledd for kontroll kabel trenger eg vell? og er det va som da festes i enden av kontrollkabel og til motor? eller trengs noe mer der?? brakett og rør? er det noe eg trenger? på den siden eg ser så er det fks s61 og s62? va vil det sei? passer begge deler? link til dilldallet her

står også på den der ULTRAFLEX STYRESNEKKE T67 at den er laget til styrekabel M58? va om eg skal bruke MACHZero kabel? som er ein bedre variant av C2, vil det ikke funke?

og hva er i styrekabel egentlig? noe wire opplegg? eller ein slags olje? må eg isåfall fylle på noe? og er det lett og koble til styresnekka? bare plugg and play?

og siste spm, eg skal ha konsollen på tofften, holder det med 6fot kontrollkabel montro? båtn er 270 lengde, knappe 9 fot.

6787938_520x0.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...