Jump to content

kjøling etc yamaha 200hk 2takt

Superkul

Recommended Posts

Er du det minste usikker på impellerns tilstand så bytt .

Ang. sladrestrålen så er den kun en grov indikator på at motoren får kjøling ...

Mesteparten av det brukte kjølevannet dumpes ut inne i stammen ( kjøler bla eksosen ).

Arne Kjetil

jepp det ante meg - det er alarm for olje og hvis den blir for varm

og bytte impeller gjør jeg første anledning den skal opp :flag:

Enig,er du i tvil,bytt. Føles mye bedre etterpå :smiley:

Ellers har jeg erfart at det er ganske stor forskjell på motorene hvor stort trykket på strålen er. Hadde en Suzuki DF 115,og den hadde mere trykk enn min Yamaha F225,som har 2 år gammel impeller.

På min Mariner 10-15 2003 mod kommer strålen litt av og på,styres av termostat. Trodde jeg måtte bytte,men det skal være slik.

ikke for å kverulere men hvorfor skulle impelleren til en yamaha "eksplodere" kontra andre motorer??

er fullt klar over at det lønner seg og bytte .

spørsmålet på en påhenger jeg har skjønt jeg må ha av hele uderhuset er hvor ofte ca ....

har forøvrig vært ute og kjørt i maaaaaaaange timer i dag så det funker bra foreløpig

Redigert av Jarle B (see edit history)

ikke for å kverulere men hvorfor skulle impelleren til en yamaha "eksplodere" kontra andre motorer??

er fullt klar over at det lønner seg og bytte .

spørsmålet på en påhenger jeg har skjønt jeg må ha av hele uderhuset er hvor ofte ca ....

har forøvrig vært ute og kjørt i maaaaaaaange timer i dag så det funker bra foreløpig

Ikke veit jeg hvorfor det er sånn men inpeller fra yamaha blir som kaffegrud, Mens andre detter ett eller flere blader av.

Bernt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...