Superkul Startet 6.August.2010 Link til dette innlegget Startet 6.August.2010 har hatt mye rart men aldri større utenborder og har et par spørsmål: motoren går veldig fint men strålen av kjølevannet syntes jeg ser spinkel ut er nesten like mye ut fra 4 hk vår eller kommer det ut mere bak med eksosen?? har mistanke om impeller ikke er byttet på lenge ?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Droll Svart 6.August.2010 Link til dette innlegget Svart 6.August.2010 Er du det minste usikker på impellerns tilstand så bytt . Ang. sladrestrålen så er den kun en grov indikator på at motoren får kjøling ... Mesteparten av det brukte kjølevannet dumpes ut inne i stammen ( kjøler bla eksosen ). Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Superkul Svart 7.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 Er du det minste usikker på impellerns tilstand så bytt . Ang. sladrestrålen så er den kun en grov indikator på at motoren får kjøling ... Mesteparten av det brukte kjølevannet dumpes ut inne i stammen ( kjøler bla eksosen ). Arne Kjetil jepp det ante meg - det er alarm for olje og hvis den blir for varm og bytte impeller gjør jeg første anledning den skal opp Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
tkb Svart 7.August.2010 Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 Enig,er du i tvil,bytt. Føles mye bedre etterpå Ellers har jeg erfart at det er ganske stor forskjell på motorene hvor stort trykket på strålen er. Hadde en Suzuki DF 115,og den hadde mere trykk enn min Yamaha F225,som har 2 år gammel impeller. På min Mariner 10-15 2003 mod kommer strålen litt av og på,styres av termostat. Trodde jeg måtte bytte,men det skal være slik. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 7.August.2010 Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 impellere på yamaha har en tendens til å eksplodere i tusen biter når de ryker , så det er greit å bytte på mistanke. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 7.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 (redigert) ikke for å kverulere men hvorfor skulle impelleren til en yamaha "eksplodere" kontra andre motorer?? er fullt klar over at det lønner seg og bytte . spørsmålet på en påhenger jeg har skjønt jeg må ha av hele uderhuset er hvor ofte ca .... har forøvrig vært ute og kjørt i maaaaaaaange timer i dag så det funker bra foreløpig Redigert 7.August.2010 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
andersb Svart 7.August.2010 Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 kan underskrive på at de ofte destrurer skikkelig, men overhalingskit koster minimalt, skiftet akkuratt på en 200, nå er sjekkstrålen HARD! aldri vært borti så drøy stråle før på noen annen maskin, nesten tåpelig sterk ;) Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 7.August.2010 Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 ikke for å kverulere men hvorfor skulle impelleren til en yamaha "eksplodere" kontra andre motorer?? er fullt klar over at det lønner seg og bytte . spørsmålet på en påhenger jeg har skjønt jeg må ha av hele uderhuset er hvor ofte ca .... har forøvrig vært ute og kjørt i maaaaaaaange timer i dag så det funker bra foreløpig Ikke veit jeg hvorfor det er sånn men inpeller fra yamaha blir som kaffegrud, Mens andre detter ett eller flere blader av. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.