Jump to content

Sabb 3 hk Semidiesel, restaurering

mitsu

Recommended Posts

Kjekt å se...ser litt løye ut med den veiva, holdt disse motorene? har en 4-5 som lengter etter en båt syns den rister nok den jeg, eneste jeg mangler er glasset/ramma og skiltet over dråpetellerne på smøreapparatet. Sko hatt ein Rolvsnes 18 eller 20 å hatt den i......

Okey så den var grønn original...? min 4-5 var halve motoren blå og halve motoren grå så den er sikkert satt sammen av flere, malte den bare blå igjen men har skrapt av og tatt vare på malingsflakene hvis jeg en gang vil prøve å finne original farge.

Gi et hint hvis du kjenner noen som har deler til smøreapparatet på min 4-5hk.....

Semidieslene til Sabb kunne være både grønn,grå og blå. Vet du årsmodellen på 4-5èn din? Skal stå stemplet på bunn ramme på styrbord side. Feks: B 55

Kaptein Fredrik:

Strekene i sylinderen var så langt nede at det går greit.

Motoren skal kun ha en rolig pensjonist-tilværelse.

Takker for linker, sabb boka var jo herlig men kikka litt på dråpegreiene men skjønner ikke helt hva dråpene skal måles mot? men men den går nå fint som den er....den STP sia var der litt vel mye "historie" og faktisk voldsomt lite konkret hvordan holde motorene i gang men pløyde meg nå gjennom det meste der, mye artig 8-)))

Redigert av gammabusa (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...