Vrengen Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Husker ikke hvor lang tid jeg brukte jeg:) tar jo ikke så lang tid å bare få smekt sammen noe så det virker:) Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 10.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2010 Supert.. Brukte du nå til å tette med? Sitér dette innlegget Link to post
Vrengen Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 nå har jeg jo hjerne som ei tesil, men tror jeg brukte noe gjengetetning! usikker det er jo ingen fare om det drypper en dråpe heller for det går jo bare ned i kjølesvinet! så lenge det er saltvannskjølt så spiller det ingen rolle. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 10.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2010 hehe... tenkte å bruke gjengeteip eller noe lignende.. Men glemte å spør om noe.. Er det noe forskjell på bredden på de følerne? Eller skal ''alle'' passe til yanmaren? Beklager at e spør så mye, men det er noe dritt å kjøpe feil og må hen igjen.. Sitér dette innlegget Link to post
Vrengen Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 ingen problem! steng sjøvannsinntaket og skru ut den eksisterende føleren og ta den med deg! det ville jeg ha gjort! hvist gjengene ikke er like så få en overgang så det passer Sitér dette innlegget Link to post
Vrengen Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 syntes det er greit å ha 2 minutter opp til biltema og alle de andre på stoa jeg Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 10.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2010 Hehe tenker det :P Har et år igjen til lappen, så blir det ikkje no problem! :) MEn takk for hjelpen :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Du trenger ikke bruke noe som helst på gjengene! Dette er koniske fingjenger, og de tetter 100% uten tetningsmiddel av noe slag. gjengetape vil bare isolere, sånn at du ikke får skikkelig signal fra giveren. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Retox_93 Svart 10.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2010 Spørs vell om du har 1 eller 2 polas giver'' Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.August.2010 Del på Facebook Svart 11.August.2010 Ja. Men her var det vel snakk om et Biltema instrument, og de har 1-polte givere. Jeg har samme sort selv, uten gjengetape.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Retox_93 Svart 15.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2010 (redigert) fikk montert føleren og kjørte motoren mellom 2-3 timer i strekk. en liten pause på 5 min. Ligger på litt over 40 grader, men bare litt. tett er den også :P Der e har båten er det ca 1 % salt, og den ligger på ca den samme temperaturen da også saltvann er 3-4 % salt tror e'' Foresten., hva er faresonen angående sprek i toppen? Og når begynner salt og løse seg opp=? Takk for hjelpen Redigert 15.August.2010 av Retox_93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vrengen Svart 15.August.2010 Del på Facebook Svart 15.August.2010 høres bra ut det, mener du når saltet krystalliserer seg? Blir saltvannet varmere enn ca 60 grader, vil saltet krystallisere seg og tette igjen kjølekanalene i motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 15.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2010 jepp, mente det ja :) Da skal e bare nyte dagene på sjøen, alikavell skolen begynner på tirsdag... Tusen takk får hjelpen Vrengen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.