Brodern Startet 7.August.2010 Link til dette innlegget Startet 7.August.2010 Saken er at jeg har funnet en delemotor som visstnok er komplett, med gasser og magnet. Motoren står fast iflg selger. Det jeg trenger av deler er magnet og helst gasseren. Men tar hele klumpen selvfølgelig :) Men hvor mye skal jeg by ? tenkte meg 1500-2000 kr Er dette skammelig ? Selger ber meg komme med et bud når jeg er hos ham :) Motoren er fra 53 Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
gon Svart 7.August.2010 Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 En 57 år gammel motor som står, er ikke mye verdt, særlig ikke en Sleipner, som det ikke er mulig å skaffe nye deler til. Men siden du får med magnet og forgasser, er vel 1500- 2000 en anstendig pris. Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 7.August.2010 Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 ja, jeg hadde ikke gitt noe mere enn 1500 kr det er nok det:=) lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 7.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 Jupp da skal jeg gå for det :) alternativet er jo selvfølgelig å kjøpe en annen motor, som går. Men som rimelig fersk snekkeeier så har jeg ikke peiling på hva jeg kan bruke av motor. Hva som passer på girkasse etc :) så det enkleste er jo å få igang den motoren jeg har :) Men han skulle ringe meg i morra ihvertfall. og da blir det vel en tur å se på sakene :) Men da er ihvertfall ikke 1500-2000 en upris. Men trodde ikke det var umulig å få deler til en Sleipner ?? kanske jeg burde ha skaffet meg noe mer kurant da ? Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
harry92 Svart 8.August.2010 Link til dette innlegget Svart 8.August.2010 yamarin er en veldig fin motor. en 18 hesters 2 sylinder verdig fin motor Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 8.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2010 Mulig 18hk blir litt mye i snekka mi :) Nå har jeg snakket med han som har motoren og jeg får den for 1500 så da henter jeg den til uka. Den var riktignok uten magnet, men med forgasser og ellers komplett. Men kanskje han hadde magnet til en FM eller noe, så det må jeg se på. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
gon Svart 8.August.2010 Link til dette innlegget Svart 8.August.2010 Hverken magnet eller forgasser er konstruert for et spesifikt motormerke. Sørg bare for at magneten har uttak til to sylindre. På Sleipner skal magneten være høyregående, men er den ikke det, lar den seg omjustere. Selv om du ikke får tak i nye deler til Sleipner, er ikke det noen tungtveiende grunn til å velge et annet motormerke. Dette er evighetsmaskiner. Lite går i stykker, og delemotorer finner du jo alltids. Sitér dette innlegget Link to post
Jackbåt Svart 19.August.2010 Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 Jeg har også en sleiper 7-9 hk hvor giret røyk forige uke. Jeg er mer en veldig interessert i å kjøpe resten av den hvis den har gir og ikke vridbart system! Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 19.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 det ser ut som det har vært montert vribart system utifra bildene jeg har sett. Her er linken http://www.finn.no/finn/boat/parts/object?finnkode=23492602 Tror ikke det er noe tilhørende gir, men det er jo bare å spørre selger :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
alma Svart 19.August.2010 Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 En 57 år gammel motor som står, er ikke mye verdt, særlig ikke en Sleipner, som det ikke er mulig å skaffe nye deler til. Men siden du får med magnet og forgasser, er vel 1500- 2000 en anstendig pris. Unskyld, men hvis denne delemotoren kan være med på å holde livet i en annen motor er 1500 en billig løsning. mye kos for hver krone her. Hurra for en god løsning sier nå jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.