Jump to content

Hvor mye er en sleipner 7-9 delemotor verdt ?

Brodern

Recommended Posts

Saken er at jeg har funnet en delemotor som visstnok er komplett, med gasser og magnet. Motoren står fast iflg selger. Det jeg trenger av deler er magnet og helst gasseren. Men tar hele klumpen selvfølgelig :)

Men hvor mye skal jeg by ? tenkte meg 1500-2000 kr Er dette skammelig ?

Selger ber meg komme med et bud når jeg er hos ham :)

Motoren er fra 53

Føkk deg...

Jupp da skal jeg gå for det :)

alternativet er jo selvfølgelig å kjøpe en annen motor, som går. Men som rimelig fersk snekkeeier så har jeg ikke peiling på hva jeg kan bruke av motor. Hva som passer på girkasse etc :) så det enkleste er jo å få igang den motoren jeg har :)

Men han skulle ringe meg i morra ihvertfall. og da blir det vel en tur å se på sakene :)

Men da er ihvertfall ikke 1500-2000 en upris.

Men trodde ikke det var umulig å få deler til en Sleipner ?? kanske jeg burde ha skaffet meg noe mer kurant da ?

Føkk deg...

Hverken magnet eller forgasser er konstruert for et spesifikt motormerke. Sørg bare for at magneten har uttak til to sylindre. På Sleipner skal magneten være høyregående, men er den ikke det, lar den seg omjustere. Selv om du ikke får tak i nye deler til Sleipner, er ikke det noen tungtveiende grunn til å velge et annet motormerke. Dette er evighetsmaskiner. Lite går i stykker, og delemotorer finner du jo alltids.

• 2 uker senere...

En 57 år gammel motor som står, er ikke mye verdt, særlig ikke en Sleipner, som det ikke er mulig å skaffe nye deler til.

Men siden du får med magnet og forgasser, er vel 1500- 2000 en anstendig pris.

Unskyld, men hvis denne delemotoren kan være med på å holde livet i en annen motor er 1500 en billig løsning. mye kos for hver krone her. Hurra for en god løsning sier nå jeg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...