Bitteliten Startet 8.August.2010 Link til dette innlegget Startet 8.August.2010 (redigert) Vi har en Magma grill ombord - men nå har vi ikke gassflasker. Ventilen er standard Magma, og det følger med en slik gull "plastdings" som skal settes ned i gassflaskene - så skal ventilen på denne igjen. Er det noen som vet om standard Primus camping gassflasker med gjenger passer på disse? Jeg får satt på den gule plastringen, men får ikke presset ned ventilen. Se nederst på denne siden http://www.magmaproducts.com/canister_requirements.pdf Er dette da camping gass flasker uten gjenger eller er det noe annet? Redigert 8.August.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tuppelure Svart 8.August.2010 Link til dette innlegget Svart 8.August.2010 Det eneste som passer på magma grillen er campingaz CV470 og CV270. Alternativt er og kjøpe adapater og slange for og kunne buke på de vanlige Statoil gassflaskene. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2010 Takk! Og denne Campinggaz - er det slike blå flasker som segles på bensinstasjoner? Sitér dette innlegget Link to post
Tuppelure Svart 9.August.2010 Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 Selges i båtbutikker, sportsbutikker og Europris :) Sitér dette innlegget Link to post
Tuppelure Svart 9.August.2010 Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 Det er blå flasker ja, men viktig at det står CV470 og CV270 på toppen av boksen. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 9.August.2010 Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 Skal en montere grillen permanent på rekka kan dette være et problem. For vår del var det ikke noe som passet hverken av norske, am. ventiler mot campinggass da vi monterte grillen som er innkjøp i Norge. Vi fikk imidlertid en lokal "gassmann" til å "mekke" en ventil m/slange mot en standardflaske. Derfor vil jeg ha snakket med en fagmann på gass (dersom det finnes). Jeg synes nok også en kan "stresse" litt de som selger Magna Griller her i landet Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 seatonic har en slik overgang fra "Magma" ventil til standard 2 kgs gassflaske i sitt "Magma sortiment" Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 9.August.2010 Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 .....og Watski-kjeden. Kjøpte et konverteringssett hos Swang på Lysaker her i våres. Betalte ca 1500,- Råbillig Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Mariell Svart 9.August.2010 Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 1500,- Dat var så det holder!!!!!!!!!!! Bestilte en sånn Ventil til Magma, for bruk av vanlig gassbeholder fra Seatronic for ett par dager siden. 508,- inkl frakt. Da kommer selvfølgelig, slange og kopling til gassflaska i tillegg. Tviler på om jeg kommer noe særlig over 7-800,- Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bitteliten Svart 9.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 198 kroner pleier slike slanger og ventiler til gassgriller å koste. Sitér dette innlegget Link to post
Zhik Svart 9.August.2010 Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 Statoil stasjoner har som regel de blå flaskene (CV470 og CV270). Har alltid fått tak i gass der til min Magma grill. Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
eivindch Svart 9.August.2010 Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 Jeg går ut fra at dere som har montert grill på rekka holder dere langt vekk fra andre båter når dere fyrer den opp. Jeg anser meg som relativt tolerant, men oppfyring av grill i nabobåten (jeg hadde ingen mulighet til å flytte meg akkurat da) er det hittil største ubehag jeg har opplevd i de 19 somrene jeg har feriert i båt. Hadde vindretningen vært annerledes, hadde det vel ikke vært så ubehagelig. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 9.August.2010 Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 "198 kroner pleier slike slanger og ventiler til gassgriller å koste." Jo, det er greit for en slik standardventil. Jeg hadde en gammel Magma, og måtte bytte det 90 graders bendet fra gjengeparti på undersiden (kostet 600,- eller deromgring)I tilegg måtte geg bytte selve den justerbare regulatoren, og denne kostet så vidt jeg husker 7-800,-. Hvorom alting er; grillen fungerer mye bedre med slike 2kg Remaflasker. Fikk aldrig bra varme av de blå engangs. selv om jeg bytta de da de var halvfulle og gikk tom for trykk. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 9.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 (redigert) jeg kommenterte ikke overgangen til Magma. Jeg kommenterte hva en slik standard gasslange på 1 meter og en ventil til flaska pleier å koste. Vil man ha billig grill kjøper man ikke Magma. Redigert 9.August.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 9.August.2010 Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 Vil man ha billig grill kjøper man ikke Magma. Det kan jeg underskrive på. Fant ikke prisene i katalogen på det jeg kjøpte, men til sammenligning koster rekkefestet kr 529,. og tøyposen kr 569,- Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 9.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 mener at kulegrillen vår kostet ca 3000 kroner jeg. Og så langt har den ikke vært veldig effektiv. Men nå skal den konverteres til en 2kgs flaske jeg har så får vi se om den klarer mer enn el grillen på flyen Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 9.August.2010 Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 Syns da Magmaen er effektiv nok, så lenge det er vindstille. Men den liker ikke vind. Skal veldig lite til før gassflammen blåser ut. Spennende å se om det blir noe forbedring når jeg begynner å bruke normal gassflaske i stedet for de små svindyre blå. En annenting jeg syns er noe knot Magma kulegrill,er renholdet. Mye demontering for å få ut fettrester oa. som legger seg nedi grillen. Rengjøring bør foretas etter hver gang den har vært brukt til å grille mat som drypper fett. Det er etter dårlig rengjøring det blir mye røyk og os, slik at nabobåter kan bli plaget. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bitteliten Svart 9.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 Jeg deler dine erfaringer Mariell. Jeg grillet makrett i den engang - den måtte stå og brenne seg ren en god stund. Om jeg ikke blir fornøyd nå så finner den nok nye eiere også blir det en weber kanskje i stedet Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 9.August.2010 Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 Syns da Magmaen er effektiv nok, så lenge det er vindstille. Men den liker ikke vind. Skal veldig lite til før gassflammen blåser ut. Det blir en helt annen fres på sakene med ei større gassflaske. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.