alfb Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 (redigert) Det er ingen som nevner Scand 360. Ikke engang Alfb som har en selv. Jeg har sett litt på denne båten i det siste. Den oppfyller forsåvidt kravene... Trodde ikke Scand 360 var aktuell for deg all den tid salong innvendig var viktig Jeg må vel si meg fornøyd med denne båten etter 3 sesonger og 250-300 timers bruk. Det som kan oppleves negativt på denne er at det er veldig dårlig med salong innomhus, kun en liten 2 seter og generelt trang.(kun 3,30m bredde) Lugar og stikkcabin er ok, samt at den har forholdsvis romslig bad/dusj. Ute er den romslig med en stor sittegruppe med ok plass til 8-10 personer. Oversiktlig førerplass med 2 stk gode pilotstoler i fartsretning. Madamen's "krav" var å ha koking ute og det har vi vel heller ikke angret på, veldig greit å slippe å stå nedenunder å koke - spesielt i finværet Kalesje løsningen på SE-versjon er suveren. Kalesjen, inkl stenger rulles enkelt og greit inn i egen "garasje" i targabøylen. Tar av/på kalesjen på 2-3 minutter Badeplattformen på min er noe lav, men etter 2007(tror jeg det var) har den fått ny hekk og her er plattingen høyere og en fot lengre. Alt i alt en sportslig båt som sparker godt i fra og er god i sjøen med 24gr v-bunn, er noe rank - men det er en vanesak Marsjer veldig fint på 30-34 knop og har en toppfart på 40 knop.(580hk) Redigert 20.August.2010 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 20.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Hvor viktig er fart for deg? Marsjfart på ca. 25 knop og toppfart på over 32, er vel kort fortalt det jeg ønsker. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 21.August.2010 Link til dette innlegget Svart 21.August.2010 Derimot har jeg vært ombord på prøving i Nimbus 35 Nova. En morsom båt med et hav av uteplass, og mega badeplattform. Kjempemessig båt i sjøen, og går som et uvær. Innvendig er den imidlertid altfor liten for turer over lengre tid. Liten salong, liten bysse, lite skapplass, lite stuveplass. Kort sagt en kjempebåt for de med annen bruk enn den jeg har. Skjønner at du kan oppleve båten som litt trang. Den er jo ikke spesielt bred ift lengden, og forøvrig er det jo en direkte konsekvens av walkaround-konseptet. Et hav av skapplass er det vel ikke, og jeg har begrenset efaring med "feriebåt". Men kan ikke huske at det var så mye mer i f.eks. W37. Dog der mer stueplass under dekk (i L-sofaen) og klart større bysse. Men går du utendørs har jo Nova 35 utrolig mye stuveplass - begge benkene akter, enormt mye plass til tauverk etc i badeplattformen, og 2 store stuverom i dørken aktenfor salongen. Rommer 2 bord m/søyle, 2 stoler, gass, vaskesaker, strømkabler, presenninger ikke i bruk, baugstige osv osv. I tillegg er det enormt med plass i forkant av motorene. Vi har fått montert en "patent" med sammenleggbar kasse som går i en stor del av båtens bredde, og rommer både kulefendre og hva du ellers måtte finne på å legge i. Kassen er hengslet så den "brettes sammen" ved behov for tilgang til motorene for rep og vedlikehold. Vi er oftest bare 2 personer på overnatting - det går helt supert. Er man 4 på en lengre tur kan det nok bli trangt, enig i det :-) Kanskje er varianten med salong også nede da et bedre alternativ? Særlig med barn? Presenning akter gir jo også en ekstra stue. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Puffen Svart 21.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2010 Trodde ikke Scand 360 var aktuell for deg all den tid salong innvendig var viktig Jeg må vel si meg fornøyd med denne båten etter 3 sesonger og 250-300 timers bruk. Det som kan oppleves negativt på denne er at det er veldig dårlig med salong innomhus, kun en liten 2 seter og generelt trang.(kun 3,30m bredde) Jeg har ikke vært inne i denne båten, så jeg har kun sett "salongen" på noen bilder av varierende kvalitet. Takker for et ærlig svar. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 5.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2010 Det drar ut med båtsalget, og derved også kjøpet av ny. Det blir mye kikking, og spekulering på hva som kan brukes. Jeg har sett mer på Italienerne i det siste, og de har for mye intersante og bra konsept til at de kan utelukkes enda. Gobbi/Atlantis er ikke aktuell. Den liker jeg ikke. Sessa C 35 og Cranchi Zaphiro 34 derimot, har mange bra løsninger. De har bl.a. luke i vindskjermen, og det er noe jeg har stor sans for. Er det ingen her inne som har prøvd noen av disse båtene, eller kjenner til de ? Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 5.September.2010 Link til dette innlegget Svart 5.September.2010 (redigert) Har en kompis som har Cranchi Zaffiro 34 med 2xKad43. Meget bra båt syntes jeg og denne dekker nok mere kreteriene dine mtp salong i cabin m.m. Eneste "negative" syntes jeg er at targa'n vender bakover og fremre kalesje dekker så godt som hele uteområdet. Dermed velges som regel å fjerne alt, noe som er en del arbeid, men så er den mest kledelig toppløs ;-) For min del liker jeg best fremover vendte bøyler da vi liker best å ha fremre kalesje på, med untak av de fineste sommerdagene da vi pakker bort den også. Har også en kompis som har Cranchi Smeraldo 37 m/2xkad 300. Dette kan også være et greit alternativ Redigert 5.September.2010 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 10.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Se vekk fra det jeg nylig skrev om Gobbi/Atlantis. Jeg liker definitivt de båtene. Jeg hadde tydeligvis litt for mange båter i hodet samtidig, når jeg skrev at jeg ikke liker de. Jeg har imidlertid aldri kjørt noen av disse, så jeg må definitivt få tatt en prøvetur. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 10.September.2010 Link til dette innlegget Svart 10.September.2010 Sitter i båten og så dro ut med sin Atlantis 42. En meget flott båt. Har lagt merke til at den beveger seg ikke selv om en går på dollbord. Stor plass innvendig. Virker som kvalitetsbygge. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Quaoar Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Drev og fiklet på båten i dag, og ved siden av lå det en Antares 30. Kom til å tenke på tråden her, angående badeplattform. Antares'n har en stor badeplattform bak, med lett tilgang fra sidene. Har også en fly-bridge. Antares 30 Når folk prater om Windy 37, det er Windy Grand Mistral man tenker på da? :) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Når folk prater om Windy 37, det er Windy Grand Mistral man tenker på da? :) Det vil jeg tro ja. Dagens Grand Mistral er ihvertfall 37. Sitér dette innlegget Link to post
Explorer Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Hva med en Sealine S34? eventuelt S37/S38 Sitér dette innlegget Link to post
havørn Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Ser du har en sealine F34 nå. Jeg hadde økt maksprisen fra 2 mill som du skriver til 2,5 mill og kjøpt en Sealine F37. Ligger et par flotte nyere eksemplar fra 2,5 og oppover.En av de flotteste båtene i den klassen, med engelsk kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 med engelsk kvalitet. Den var interessant. Hva mener du med det? Sitér dette innlegget Link to post
havørn Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Trenger jeg å utdype det,Bitteliten? OK, med engelsk kvalitet mener jeg ypperlig håndverk på alt fra det elektriske til innredning, finish'en er upåklagelig og designet er noe flere burde lære av Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 (redigert) Enig i hva du sier på generell basis. Sealine har dog ødelagt mye for seg selv ved å legge seg på en svært så utrert og sær linjeføring, med sine skulpturerte og nærmest anatomiske former. Forøvrig har Sealine mange smarte løsninger, og prisnivået gjør at det kan være et smart kjøp. Redigert 12.September.2010 av rem (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Blue_Dragon Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 F37 har da et tidløst design? Ellers så synes jeg F43/5 er en meget bra båt med glimrende løsninger. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 enig med havørn. på sealinene jeg hadde var det iallefall ikke noe og si på finish og kvalitet.selv nede i motorrommet var overflaten like strøken som på resten av båten. Det har jeg tilgode og se på en norsk eller svensk båt i den størrelsen Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Puffen Svart 12.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Da er salget av min Sealine nesten i boks, og i morgen blir det overlevering. Noen ny Sealine er ikke aktuelt. S34 liker jeg ikke. F37 er uaktuelt i og med at det nå er tilbake til åpen båt med kalesje, evt. hardtop. Det har ingenting med kvliteten til Sealine å gjøre iallefall. Den har jeg ikke hatt noe å utsette på. De neste ukene skal brukes til nøye besiktigelse og prøving. Slik jeg ser det nå, så er det Cranchi 34 Zaphiro, Gobbi/Atlantis 345, Sessa 35 og Nor Star 350 som er mest aktuelle. Jeg skal holde dere informert. Jeg er fortsatt vidåpen for innspill, kommentarer og synsing fra alle. Sitér dette innlegget Link to post
Overskyet Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Skilsø 33 Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 (redigert) Da er salget av min Sealine nesten i boks, og i morgen blir det overlevering. Noen ny Sealine er ikke aktuelt. S34 liker jeg ikke. F37 er uaktuelt i og med at det nå er tilbake til åpen båt med kalesje, evt. hardtop. Det har ingenting med kvliteten til Sealine å gjøre iallefall. Den har jeg ikke hatt noe å utsette på. De neste ukene skal brukes til nøye besiktigelse og prøving. Slik jeg ser det nå, så er det Cranchi 34 Zaphiro, Gobbi/Atlantis 345, Sessa 35 og Nor Star 350 som er mest aktuelle. Jeg skal holde dere informert. Jeg er fortsatt vidåpen for innspill, kommentarer og synsing fra alle. Hva med Sealine SC35? Jeg så den på messen og syntes den virket spennende! Orginalt er badeplattformen noe liten , men jeg har sett at det er mulig å få den utstyrt med større badeplattform. Redigert 12.September.2010 av BingoBonzo (see edit history) Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Puffen Svart 15.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 Da er gamlebåten levert og pengene kommet på konto. Nå begynner "slitet" for alvor med prøving og forhandinger på ny båt. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 ... begynner "slitet" for alvor med prøving og forhandinger ... Uff så synd jeg synes på deg ... Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 En tung jobb.... men noen må gjøre den! Lykke til!! Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
:båt1 Svart 15.September.2010 Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 dakar deg... Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 15.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2010 En tung jobb.... men noen må gjøre den! Lykke til!! Det er ikke enkelt å motivere seg, men pliktfølelsen er sterk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.