Jump to content

Skal ha ny båt. 34 - 37 fot

Puffen

Recommended Posts

Det er ingen som nevner Scand 360. Ikke engang Alfb som har en selv.

Jeg har sett litt på denne båten i det siste. Den oppfyller forsåvidt kravene...

Trodde ikke Scand 360 var aktuell for deg all den tid salong innvendig var viktig :confused:

Jeg må vel si meg fornøyd med denne båten etter 3 sesonger og 250-300 timers bruk.

Det som kan oppleves negativt på denne er at det er veldig dårlig med salong innomhus, kun en liten 2 seter og generelt trang.(kun 3,30m bredde) Lugar og stikkcabin er ok, samt at den har forholdsvis romslig bad/dusj.

Ute er den romslig med en stor sittegruppe med ok plass til 8-10 personer. Oversiktlig førerplass med 2 stk gode pilotstoler i fartsretning. Madamen's "krav" var å ha koking ute og det har vi vel heller ikke angret på, veldig greit å slippe å stå nedenunder å koke - spesielt i finværet :cool:

Kalesje løsningen på SE-versjon er suveren. Kalesjen, inkl stenger rulles enkelt og greit inn i egen "garasje" i targabøylen. Tar av/på kalesjen på 2-3 minutter :smash:

Badeplattformen på min er noe lav, men etter 2007(tror jeg det var) har den fått ny hekk og her er plattingen høyere og en fot lengre.

Alt i alt en sportslig båt som sparker godt i fra og er god i sjøen med 24gr v-bunn, er noe rank - men det er en vanesak :sailing:

Marsjer veldig fint på 30-34 knop og har en toppfart på 40 knop.(580hk)

Redigert av alfb (see edit history)

Derimot har jeg vært ombord på prøving i Nimbus 35 Nova. En morsom båt med et hav av uteplass, og mega badeplattform. Kjempemessig båt i sjøen, og går som et uvær. Innvendig er den imidlertid altfor liten for turer over lengre tid. Liten salong, liten bysse, lite skapplass, lite stuveplass. Kort sagt en kjempebåt for de med annen bruk enn den jeg har.

Skjønner at du kan oppleve båten som litt trang. Den er jo ikke spesielt bred ift lengden, og forøvrig er det jo en direkte konsekvens av walkaround-konseptet. Et hav av skapplass er det vel ikke, og jeg har begrenset efaring med "feriebåt". Men kan ikke huske at det var så mye mer i f.eks. W37. Dog der mer stueplass under dekk (i L-sofaen) og klart større bysse. Men går du utendørs har jo Nova 35 utrolig mye stuveplass - begge benkene akter, enormt mye plass til tauverk etc i badeplattformen, og 2 store stuverom i dørken aktenfor salongen. Rommer 2 bord m/søyle, 2 stoler, gass, vaskesaker, strømkabler, presenninger ikke i bruk, baugstige osv osv. I tillegg er det enormt med plass i forkant av motorene. Vi har fått montert en "patent" med sammenleggbar kasse som går i en stor del av båtens bredde, og rommer både kulefendre og hva du ellers måtte finne på å legge i. Kassen er hengslet så den "brettes sammen" ved behov for tilgang til motorene for rep og vedlikehold.

Vi er oftest bare 2 personer på overnatting - det går helt supert. Er man 4 på en lengre tur kan det nok bli trangt, enig i det :-) Kanskje er varianten med salong også nede da et bedre alternativ? Særlig med barn? Presenning akter gir jo også en ekstra stue.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Trodde ikke Scand 360 var aktuell for deg all den tid salong innvendig var viktig :confused:

Jeg må vel si meg fornøyd med denne båten etter 3 sesonger og 250-300 timers bruk.

Det som kan oppleves negativt på denne er at det er veldig dårlig med salong innomhus, kun en liten 2 seter og generelt trang.(kun 3,30m bredde)

Jeg har ikke vært inne i denne båten, så jeg har kun sett "salongen" på noen bilder av varierende kvalitet. Takker for et ærlig svar.

• 3 uker senere...

Det drar ut med båtsalget, og derved også kjøpet av ny. Det blir mye kikking, og spekulering på hva som kan brukes.

Jeg har sett mer på Italienerne i det siste, og de har for mye intersante og bra konsept til at de kan utelukkes enda. Gobbi/Atlantis er ikke aktuell. Den liker jeg ikke. Sessa C 35 og Cranchi Zaphiro 34 derimot, har mange bra løsninger. De har bl.a. luke i vindskjermen, og det er noe jeg har stor sans for. Er det ingen her inne som har prøvd noen av disse båtene, eller kjenner til de ?

Har en kompis som har Cranchi Zaffiro 34 med 2xKad43. Meget bra båt syntes jeg og denne dekker nok mere kreteriene dine mtp salong i cabin m.m.

Eneste "negative" syntes jeg er at targa'n vender bakover og fremre kalesje dekker så godt som hele uteområdet. Dermed velges som regel å fjerne alt, noe som er en del arbeid, men så er den mest kledelig toppløs ;-)

For min del liker jeg best fremover vendte bøyler da vi liker best å ha fremre kalesje på, med untak av de fineste sommerdagene da vi pakker bort den også.

Har også en kompis som har Cranchi Smeraldo 37 m/2xkad 300. Dette kan også være et greit alternativ :cheers:

Redigert av alfb (see edit history)

Enig i hva du sier på generell basis. Sealine har dog ødelagt mye for seg selv ved å legge seg på en svært så utrert og sær linjeføring, med sine skulpturerte og nærmest anatomiske former. Forøvrig har Sealine mange smarte løsninger, og prisnivået gjør at det kan være et smart kjøp.

Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Da er salget av min Sealine nesten i boks, og i morgen blir det overlevering.

Noen ny Sealine er ikke aktuelt. S34 liker jeg ikke. F37 er uaktuelt i og med at det nå er tilbake til åpen båt med kalesje, evt. hardtop. Det har ingenting med kvliteten til Sealine å gjøre iallefall. Den har jeg ikke hatt noe å utsette på.

De neste ukene skal brukes til nøye besiktigelse og prøving. Slik jeg ser det nå, så er det Cranchi 34 Zaphiro, Gobbi/Atlantis 345, Sessa 35 og Nor Star 350 som er mest aktuelle.

Jeg skal holde dere informert. Jeg er fortsatt vidåpen for innspill, kommentarer og synsing fra alle.

Da er salget av min Sealine nesten i boks, og i morgen blir det overlevering.

Noen ny Sealine er ikke aktuelt. S34 liker jeg ikke. F37 er uaktuelt i og med at det nå er tilbake til åpen båt med kalesje, evt. hardtop. Det har ingenting med kvliteten til Sealine å gjøre iallefall. Den har jeg ikke hatt noe å utsette på.

De neste ukene skal brukes til nøye besiktigelse og prøving. Slik jeg ser det nå, så er det Cranchi 34 Zaphiro, Gobbi/Atlantis 345, Sessa 35 og Nor Star 350 som er mest aktuelle.

Jeg skal holde dere informert. Jeg er fortsatt vidåpen for innspill, kommentarer og synsing fra alle.

Hva med Sealine SC35? Jeg så den på messen og syntes den virket spennende! Orginalt er badeplattformen noe liten , men jeg har sett at det er mulig å få den utstyrt med større badeplattform.

Redigert av BingoBonzo (see edit history)

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...