Puffen Svart 1.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Det nærmer seg handel nå. Det ser ut til å bli Gobbi 345 SC. I forhold til det jeg tenkte og trodde før jeg begynte søket, så er det litt uventet, men jeg tror etterhvert sterkt på at dette er rett båt for oss. Alternativet måtte vært Cranchi 34 Z eller Nor Star 350, men der har det ikke dukket opp gode nok alternativer(årganger). Jeg er spent på innspurten av handelen, men jeg tror ikke det dukker opp uventede problemer. Skal holde dere informert om utviklingen. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Det nærmer seg handel nå. Det ser ut til å bli Gobbi 345 SC. Hvorfor Gobbi? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Puffen Svart 2.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 Plusser og minuser med denne, på lik linje med alle andre. Det som har veid mest er at den oppleves som stor for størrelsen Badeplattform har jeg hele tiden trukket fram som viktig. Gobbi har klassens største, og den har grei innstigning fra siden. Utnyttelsen og arrangement av interiør i cockpit er meget bra. 4 personer kan sitte i fartsretning og ha utsikt. Det er en meget bra solseng der. Sittegruppen bak har gode puter, og har god plass til 6 - 7 personer. Førerpossisjon er OK, men ikke perfekt. Den har begrensninger i sidesikten pga targabøylen, men det er delvis kompensert med vinduer i kalesjen. Dollbordene er brede og har svært god tilgjengelighet. Salongen under dekk har grei sitteplass til 5 personer. Det kunne kanskje vært bedre med vegg mellom salong og fremre køy, men til gjengjeld øker romfølelsen. Midtlugaren har god plass. Til slutt har jeg vurdert prisen til å være OK i forhold til dagens marked. Sjøegenskaper og kjørekomfort er det ingenting å si på. Det jeg er mest skeptisk til er vindusvisker og svak fargetoning i glassene. Alle de som har Gobbi, som jeg har snakket med, har imidlertid avvist at dette er noe problem. Så da får vi se. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 2.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 Tror du kommer til å angre på at du ikke har prøvekjørt Cranchi Smeraldo 37. Er en i havna som vurderer å selge sin, han snakket i allefall om muligens å gå til flybridge båt etterhvert. Den har alt Gobbien har bare enda litt bedre løsninger. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Puffen Svart 2.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 For det første har jeg ikke kommet over noen Smeraldos som har vært til salgs. Dernest så gikk vel denne modellen ut av produksjon noen år før de kom med VP D-motorer. Som jeg faktisk VIL ha. Til slutt så er vel denne båten ca. 12 m. lang. Det er for stort til havna vår. Sitér dette innlegget Link to post
tomaleithe Svart 12.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2017 Ble det 345 på deg. Hva er evt dine erfaringer rundt båten? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.