Buggen Startet 9.August.2010 Link til dette innlegget Startet 9.August.2010 Hei Vurderer kjøpe meg liten skjærgårdsjeep nå og har blitt fasinert av HR boats sine modeller spesielt HR 465. De virker relativt billige og fyller mine behove med tanke på motorstørrelse og sitte plasser. Jeg har ingen erfaring med båtkjøp fra før og lurer litt på om HR boats er et bra valg for dagsutflukter, vannsport og fiske. Jeg har søkt litt rundt på det svenske båtmarkede og funnet en ny HR 465 med 50 hester Mercury motor for 110 000 svenske kroner, og etter reglene jeg forstod på toll.no vil denne komme på 100 000 NOK, jeg har somsagt liten peiling så mulig jeg bor med flerer mil her :S Jeg forstod det også sånn at den båten jeg så på ble levert uten noe som helst ekstra. Hva er viktig for en familie båt som skal brukes til vannsport og fiske pluss utflukter? Mine krav hittil er puter og badestige, men aner ikke hva noe sånt koster og få satt på en ny båt. Regner med at prisene er ganske stive på alt av ekstra utstyr. Lønner det seg å kjøpe i Norge eller Svergie? Brukt eller Ny? Hva slags ekstrautstyr er smart og evt pris? Alle tips angående HR boats eller andre erfaringer med små båter tas imot meg takk :) Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 9.August.2010 Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 Må legge til MVA og hk-avgift hvis du tar den fra Sverige, husk dette når du sammenlikner pris. Kjøper du ny fra Sverige, så kan du kjøpe den uten svensk MVA. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 17.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2016 Ser at svenske HR boats har foretatt en face-lift på sine 2016 modeller.Nye farger på puter/interiør, dekaler, innredning, etc . Ser jo virkelig så bra ut , og med Suzuki sine motorer på hekken, og Erling Sande som importø,r burde det jo være et godkjent produkt? Båtene er jo betydelig rimeligere i innkjøp enn de mer kjente merkene, som Yamarin, Askeladden, AMT, osv. ,Er interessert i å høre om erfaringer i fra eiere, eller andre med kjennskap til dette båtmerket, om det er noe å satse på ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.