Jump to content

Kjenner du dette flagget?

Kasund

Kjenner du til betydninga av dette flagget?  

153 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

De første årene da jeg dykket - sånn ca fra 1965 - så brukte vi også dette flag. Og så ble det "A". Hvorfor det?

Det røde/hvite kom på 50-tallet og er det eneste dedikerte dykkeflagget. Utviklet av en amerikaner og først tatt i bruk der. Signalflagg A blir mest benyttet i Norge. Opprinnelig betød det noe annet, men ble gjort om på et eller annet tidspunkt, men mange steder i verden er det kun det rød/hvite som er kjent som dykkerflagget.

Edit; Begge disse har jeg forøvrig benyttet ofte i jobbsammenheng, så ja, jeg vet hva de betyr. Om det er mange som vet hva de betyr er jeg vel mer usikker på. :confused:

Redigert av dhjerp (see edit history)

Joda, nå betyr flagg Alfa at det er en dykker nede og skal være anerkjent internasjonalt, men dette flagget er en del av et alfabet. Det rød/hvite er det eneste dedikerte dykkerflagget som eksisterer.

Som sagt, i Norge og norden er det Alfa som blir benyttet, men i mange andre steder (ikke bare i USA) er det kun det rød/hvite som blir benyttet.

Som dykker og som båtfører er det derfor viktig å sette seg inn i de lokale skikker og man skal vite betydningen av begge.

Ikke her men på mange andre debatter gjør de det, jeg er liksom han som man ikke hører på. Hvis jeg kommer med gode forslag, så blir jeg ignorert. Man kan tydlig ikke ta i mot råd fra meg.

såsåsåså jeglikerdegogså, ingen grunn til den lange leppa. Du blir hørt og lagt merke til, ikke tro annet!

PS! leste på OT at du egentlig var ute etter oppmeksomhet her på ÅF... men jeg tolket det kun som et markeringsbehov.. hehehe

Redigert av Anjuma (see edit history)

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...