Kasund Startet 9.August.2010 Del på Facebook Startet 9.August.2010 For å ta ei lita uhøgtidla undersøking her; Kjenner du til betydninga av dette flagget? Kom gjerne med kommentar i tråden om korleis dere evt forholder dere til dette flagget... Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 Det betyr: "Kom nærmere og spør hva betyr dette flagget?" Svaret kan noen ganger være litt ufint.. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Anjuma Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 Jeg tolker dette som en beskjed om at man kan dorge klin oppi båten som har flagget oppe! Med tungt søkke! Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Blue_Dragon Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 Internasjonale maritime signalflagg Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 Det er iallefall ikke Dykkerflagg, Så jeg vil tro det betyr ''Kom så nærmt du vill, ingenting i sjøen'' Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Lazyjack Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Det er iallefall ikke Dykkerflagg, Så jeg vil tro det betyr ''Kom så nærmt du vill, ingenting i sjøen'' Signalflagg "A" - Her skjer det noe alle bør se på nært hold! Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Interessant! De første årene da jeg dykket - sånn ca fra 1965 - så brukte vi også dette flag. Og så ble det "A". Hvorfor det? Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
dhjerp Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 (redigert) De første årene da jeg dykket - sånn ca fra 1965 - så brukte vi også dette flag. Og så ble det "A". Hvorfor det? Det røde/hvite kom på 50-tallet og er det eneste dedikerte dykkeflagget. Utviklet av en amerikaner og først tatt i bruk der. Signalflagg A blir mest benyttet i Norge. Opprinnelig betød det noe annet, men ble gjort om på et eller annet tidspunkt, men mange steder i verden er det kun det rød/hvite som er kjent som dykkerflagget. Edit; Begge disse har jeg forøvrig benyttet ofte i jobbsammenheng, så ja, jeg vet hva de betyr. Om det er mange som vet hva de betyr er jeg vel mer usikker på. Redigert 10.August.2010 av dhjerp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 (redigert) Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Redigert 10.August.2010 av jeglikerdegogså (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Signalflagg A blir mest benyttet i Norge. Når jeg var i båten og kikket i International Code of Signals så stod det: A: I have diver down. Keep well clear. Sitér dette innlegget Link to post
dhjerp Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Joda, nå betyr flagg Alfa at det er en dykker nede og skal være anerkjent internasjonalt, men dette flagget er en del av et alfabet. Det rød/hvite er det eneste dedikerte dykkerflagget som eksisterer. Som sagt, i Norge og norden er det Alfa som blir benyttet, men i mange andre steder (ikke bare i USA) er det kun det rød/hvite som blir benyttet. Som dykker og som båtfører er det derfor viktig å sette seg inn i de lokale skikker og man skal vite betydningen av begge. Sitér dette innlegget Link to post
dhjerp Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Phø, jeglikerdegogså. Jeg svarte bare litt mer utfyllende på det du allerede hadde skrevet, for det er mange steder i verden det rød/hvite blir benyttet. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Signalflagg "A" - Her skjer det noe alle bør se på nært hold! Håper du tok dette som ironi min venn! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Avsluttet_1 Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 (redigert) Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Redigert 10.August.2010 av jeglikerdegogså (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dhjerp Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Gjør vi vel ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 (redigert) Ikke her men på mange andre debatter gjør de det, jeg er liksom han som man ikke hører på. Hvis jeg kommer med gode forslag, så blir jeg ignorert. Man kan tydlig ikke ta i mot råd fra meg. såsåsåså jeglikerdegogså, ingen grunn til den lange leppa. Du blir hørt og lagt merke til, ikke tro annet! PS! leste på OT at du egentlig var ute etter oppmeksomhet her på ÅF... men jeg tolket det kun som et markeringsbehov.. hehehe Redigert 10.August.2010 av Anjuma (see edit history) Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Anjuma Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 ...alt jeg vet er at bamsemums er godt. Er det ikke det Isbjørnene på Svalbard kaller de som går på to bein...? Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Anjuma Svart 10.August.2010 Del på Facebook Svart 10.August.2010 Joda men vanlige bjørner spiser også bamsemums, derfor lurer jeg på hvis man går på bjørnejakt må man da betale bamsemums? Tror ikke det... det er nok en mumsefri sone Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.