Jump to content

En vekker for dem uten VHF. Drev rundt i over 23 t før hjelpen kom

Anjuma

Recommended Posts

Personlig forstår jeg ikke at man tør seile/krysse seg gjennom det trange og smale Langesundet... her går jo også de fleste tankere og lasteskip og de kommer meget jevnlig, både inn og ut av fjorden.

Langesund,smalt?? Er det ikke god plass der da??

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Ja selvsagt.

Han hadde sannsynligvis fått kontakt med en annen båt.

Det er endel skipstrafikk i området.

Han hadde da ikke drevet 20 mil hvis han hadde hatt VHF... den rekker mye lenger enn mobilen, så Tjøme radio hadde han nok kunnet prate med lenge innen signalene hadde vært borte på VHF'en også

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Langesund,smalt?? Er det ikke god plass der da??

ehhh... nei! Og i hvertfall ikke når man har en eller flere seilere som krysser i tillegg til alle motorbåtene :lipseal:

Sist søndag var det anslagsvis 100 - 200 båter på vannet i selve sundet pga denne storstilte fiskekonkurransen.

Jeg møtte forresten 2 stl Baltic'er midt i leia som begge hadde baatplassen-vimpler... kanskje de leser dette og kan verifisere at det var trangt om plassen sist helg :wink:

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

så Tjøme radio hadde han nok kunnet prate med lenge innen signalene hadde vært borte på VHF'en også

Garantert, og med de rette værforholdene hører man fritidsbåter/mindre fartøy helt fra Skagen, og lenger sør med.

Vhf med DSC, kobblet opp mot GPS, hadde trolig vært funnet i løpet av meget kort tid.

Ett trykk på DSC knappen og alle båter i området hadde hentet inn hvor og hvem(MMSInr)

Redigert av Benji (see edit history)

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Men jeg mener, hårdnakket, at man nødvendigvis ikke når 20 nm med VHF.

Og jeg mener også, fremdeles hårdnakket, at noen fallskjermlys, noen røykbokser og noen bluss i båten er en god ide.

Neida, er ikke sikkert du når så langt som 20nm, men det er avhengig av flere faktorer. antennehøyde - slurv ved montering av VHF (antennekontakt etc) været, høytrykk/lavtrykk mm, men att han troligt hadde blitt hørt av en båt i området, og Tjøme Radio - ja.

Bluss/røykbokser etc, skulle ikke vært lov å gå over uten - helt enig der Mulligan

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Tror du gikk glipp av spøken her Sydvesten....."De helt blanke og gjennomsiktige seilene" er nok ment som seilbåter med seilet nede.

Ikke for å kverulere, men jeg tror Sydvesten viser seg fra sin mer filosofiske side her: Benji sier selv i innlegg 15 at "de bruker ikke seilene sine, om de har" Og når seilene ikke er oppe, men pakket sammen eller er rullet inn i masten, hvordan vet man da at seilene er "blanke og helt gjennomsiktige"? (Dette ble visst litt kverulerende likevel) :wflag::giggle::discuss:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Hvorfor facebook, kunne bare lagt inn ett innlegg om at han trengte hjepl her på BP. Da hadde det blitt fart i sakene tenker jeg. :flag_bp:

Respons tiden hadde garantert vært betraktlig raskere, enn det som blir prestert i fra vårt overarbeidede Politi. :lipseal:

Nå var vel ikke fyren på vei til Danmark når han fikk stopp, men på vei fra Arendal til lillesand.

Uten VHF og pyro, bør man ikke gå utaskjærs overhode.

Desverre er det mange som gjør det og stoler på mobilens fortrefflighet.

Tviler på om denne karen gjør det en gang til

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...