suzumer 290 Startet 10.August.2010 Link til dette innlegget Startet 10.August.2010 hva fiskeutsyr har du i båten og hva er det beste fiskeutstyre til fritidsfiske ?? takk på forhond Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 10.August.2010 Link til dette innlegget Svart 10.August.2010 hva fiskeutsyr har du i båten Jeg har 1 stk dorgesnøre med 6 sorte blanke kroker. 1 stk Harpe med blanke kroker og gummidekte kroker 2 stk fiskestenger 2 stk sneller 1 stk bakk for å legge fangsten oppi (avlang plastbakk kjøpt på Biltema for kr.69,- ... som egentlig er beregnet til å blande sement i) Diverse småting som kroker, sluker, søkker, dobber rep utstyr til stang osv osv Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
suzumer 290 Svart 10.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2010 ok noen lunde det samme som eg.... andre syns punkter Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 10.August.2010 Link til dette innlegget Svart 10.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Eppa Svart 10.August.2010 Link til dette innlegget Svart 10.August.2010 Til vanlig er det bare et par dorger i båten, men båtene utstyres alt etter hva det skal fiskes med. Av fiskeutstyr jeg har kan nevnes: - 4 fiskestenger med sneller (pluss 3 ferksvannsstenger) - 2 harper - 4 dorger - 14 krabbeteiner - 12 fiskegarn av forskjellig type - 5 torskeruser - 15 åleruser (ikke lovlig å bruke lenger) - 2 sniksnører - Diverse utvalg av kroker, sluker og pilker ++ Hva som er best til fritidsfiske finnes det ikke noe fasitsvar på. For det første kommer det jo ann på hva det skal fiskes etter. Ellers er det også avhengig av tid på året, type båt du har tilgjengelig pluss en del andre faktorer. Denne sommeren har jeg stort sett kun brukt dorgene og krabbeteinene. Har ikke hatt et eneste garn i sjøen. Dette mest på grunn av uhorvelige mengder med maneter. Og har fått den fisken jeg trenger på dorgene. Sitér dette innlegget Link to post
Sunnmøringen Svart 10.August.2010 Link til dette innlegget Svart 10.August.2010 For å ha det gøy: Ekkolodd 2 havfiskestenger med TLD2-30 sneller, 500 m multi Et utvalg av forskjellige ferdigriggede tackler Kroker, splittringer, svivler, gummiblekkspruter i ulike farger og størrelser, monosen og ellers mye "småtteri" som trengs for å knytte nye tackler. Lodd fra 300 til 1000 g Agn Klepp Kniv Fiskevekt Stamp ...og så fotoapparat selvsagt, om noe minneverdig skulle trengs å dokumenteres For "matauk": Torskegarn Line Agn Sitér dette innlegget "Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil." Bertrand Russel Link to post
Sjørøveren Svart 10.August.2010 Link til dette innlegget Svart 10.August.2010 Har ingen fiskeredskaper om bord. Jeg tror at fisken har det best i sjøen, så der får han være i fred for meg. Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 10.August.2010 Link til dette innlegget Svart 10.August.2010 Ingenting ligger i båten. Tar med etter behov og mål for turen. Fisker kun med stang. Hvilken tykkelse har du på sena på TLD'ene sunnmøringen? Har du mye mono i bunn? Synes du fikk lite på de. Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Sunnmøringen Svart 10.August.2010 Link til dette innlegget Svart 10.August.2010 Fisker kun med stang. Hvilken tykkelse har du på sena på TLD'ene sunnmøringen? Har du mye mono i bunn? Synes du fikk lite på de. Jeg har 0.32 multi, og noe mono i bunn for å "fylle opp". Kjøpte 1500m rull, og har bare anslått at det er ca 1/3 igjen på rullen. Men om det er 550 eller 600 m på hver, det er godt mulig :) Jeg fisker sjelden på noe mer enn 300m dyp, og regner med at det holder uansett :) En eneste gang har jeg hatt skikkelig storkveite (regner jeg med) på kroken, da med en Penn Senator med bare ca 300 m multi på. Tenk deg fortvilelsen når fisken raste ut for n'te gang, og jeg så at det minket styggfort på snella Max brems, og høylytt bønn om at den skulle gi seg snart. Når den endelig slakket litt av igjen, så hadde snella åpenbart tatt kvelden, og var nesten umulig å sveive, til tross for pumping (ja, dårlig vedlikehold har alt å si) ..."snap" sa det når den raste ut på nytt Det var det eventyret, og siste gang jeg var på havfiske med gammelt og dårlig vedlikeholdt utstyr. Men har den typen drømmefisk bitt igjen, tror du? Sitér dette innlegget "Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil." Bertrand Russel Link to post
rogdov Svart 11.August.2010 Link til dette innlegget Svart 11.August.2010 4 havfiskestenger, 2 med multif.snøre og 2 med mono. 3 multiplikatorsneller og 1 haspel. 3 bunnsnører 4 dorgesnører Håv, klepp og en overdimensjonert fiskekasse til den store fangstdagen som ikke kommer. For andre er den sikkert akkurat passe, men med en tradisjonell uflaks fylles vanligvis ikke engang bunnen på kassa. På den annen side er det turen som teller... Sitér dette innlegget Link to post
Trulte37 Svart 11.August.2010 Link til dette innlegget Svart 11.August.2010 Dæsken, Sunnmøringen, da er du en av få som har klart å ta livet av en Penn Senator-snelle. Har fått inntrykk av at de snellene tåler masse juling. Men det går vel en grense for de også... Kveita var nok romslig. Til tråden. Mitt fiskeutstyr: 2 Abu Ambassadeur 7000 sneller 2 lette havfiskestenger Reservesneller Okuma Classic 30. Ikke fornøyd - billig skit. 2 Shimano Twin Power 2500 haspelsneller 2 kastestenger 2 Normark Delux stangholdere Wobblere er en viktig del av utstyret. Ikke bare til sjøørretdorging, men bruker også en Rapala Deep Tail Dancer til å ha i enden av makrellhekla for å få den til å fiske passe dypt. Og det funker som fy. Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.