Jump to content

Flytedress - kan billig være bra nok?

skorpo

Recommended Posts

Ein flytedress til 500 kr er billigare enn det eg hadde trudd kunne vere bra nok.

Sjå: http://www.inbao.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=577579&b_kid=574024&gclid=CNCDvP-wr6MCFYPnzAodcxcPxw

Er det nokon som har erfaring med denne eller andre billige flytevester til båtbruk?

Eller er det også for flytedresser lurast å kjøpe dyrare?

Redigert av skorpo (see edit history)

Har noe lignende selv, kjøpte 4 st i Måløy i fjor. Tror det er best å prøve dressen på, for å se hvordan den er å ta av og på, og om en kan bevege seg med dressen på. Lånte noen svære i Lofoten for 2 år siden, kjempeflotte, men umulig å bevege seg i.

De vi kjøpte i Måløy kostet egentlig 1500,- men det var salg da..

Vi endte med 2 røde og 2 blå, med grell grønnfarge også. De røde har "brot" i ermene og i beina, for å stoppe trekk og vann. Det anbefales!

Har noen gul/sorte til rundt 500. Kjøpte de vel vitende om at de gjerne ikke var så veldig bra og det stemte. De blir veldig fort klamme inni og da kommer der også ganske fort sur og innestengt lukt... Kjøpte meg nylig en HH seilerjakke og bukse på tilbud hos XXL til omtrent 1300 og det er en helt annen verden.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Min erfaring med flytedresser,

samme dritten alt, klamme, svetter voldsomt hvis en skal jobbe i dem, sitter en i ro går det greit, har slitt ut Baltic, Tehavs, Regatta + noen andre syns ikke det er så store forskjell om prisen er høy eller lav.INGEN av dem jeg har prøvd er vanntette = tåler en dag ute i regn.

Så mitt råd: hvis dressen er godkjent(CE merket som flytedress) og prisen betyr noe for deg så kjøp den du har råd til.

Skjønner egentlig ikke helt hva man skal med flytedress, jeg. Funker da like bra med en vanlig, fôret arbeidskjeledress og oppblåsbar vest? Mer behagelig å ha på ennn noe som har innebygde flyteelementer, og kjeledressen er enkelere å stue når du ikke trenger den.

Jeg har en sånn en fra HH. Lett og behagelig å ha på, gode luftemuligheter og rimelig vanntett.

70611591.jpg

Bundin er bátleysur maður

• 1 måned senere...

Løfter opp igjen denne tråden.

Flybrigden vil bli brukt utover vinteren på helgeturer og vil skaffe meg enten todelt dress, eller hel.

Jeg bruker aldri flytevester underveis (sikkert noen som synes det er tullete, men det får stå sin prøve).

Jeg kommer ikke til å bruke flybrigden i regnvær.

Så er spørsmålet, hva velger jeg, hvor fåes det tak i, og hvilken pris bør jeg legge meg på for å få et greit produkt?

Vil gjerne ha synspunkt på hel dress eller 2 deler.

Merk, denne dressen vil bli brukt på kalde dager, og kun med formål og holde varmen.

Som en er inne på lengre oppe, vanlig foret kjeledress kan brukes, men jeg synes de dressene jeg har forsøkt er "klumpete, ubehagelige å ha på, og ikke mye pent å se på". Det er nå min mening......

Forslag?

Hei.. kjenner ikke priser da,. men sitter bestandig ut selv uansett vær, Jeg har en HH kjeledress men flyteelement i oppdriften husker jeg ikke. Denne er varm og god, passer til høst/vinter/ vår, trenger ikke masse klær under.

For sommeren har jeg i HH seildress, todelt proff dress. Kostet sikkert en liten formue, men denne puster, er vind/ regn tett. Litt ull under er dette den perfekte utedressen. Lett å bevege seg i er den også.

Glatte overflater om vinter = flyteplagg.....spør du meg da.. .

Lykke til

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Jeg ville kjøpt en god d med minimum 50N oppdrift, helst mere, men da har du i det minste det samme som en flytevest. Går jo an å ha på en oppblåsbar vest utenpå.I.o.m. at du bare skal holde varmen trenger du ikke allverdens pusteegenskaper i stoffet, mer aktuelt jo mer en beveger seg. Bukse og jakke gir mere bevegelsesfrihet, men kan lekke varme på midten.

Min mening, iallfall...

• 3 måneder senere...

Hei Skoro flytedresser får man i mange forskjellige prisklasser. Ved og velge en noe dyrere flytedress øker komforten betraktelig og det blir mer glede og ha den på under fiske, arbeid på båten eller andre aktiviteter ved vann. Jeg vil anbefalle og kjøpe 2-delt flytedress, disse dressene er lettere og bevege seg i og de puster bra så man slipper og overopphetes. Dam Hydro Guard er en modell som er 2-delt og denne får mye skryt av publikum, bland annet for sin lette vekt, pusteegenskaper og lydløshet. Jeg har hatt mange forskjellige flytedresser opp gjennom årene, men er mest fornøyd med denne flytedressen fra Dam. Anbefales

mvh rune

Mvh www.fisketid.no, din fiskeutstyrsleverandør på nett!

http://www.fisketid.no/index.php

har 2 dresser en billig og en HH, HH en er merbehagelig sann å bevege seg i , ellers så den billige sikkert mer klam, men mye mer behagelig i vinterturer med jolla, jeg kan ta meg en dusj når jeg kommer hjem, bedre enn å småfryse må åpne den når jeg ikke kjører blir jækla varmt.....deeilig er det...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...