gunnar328 Startet 10.August.2010 Link til dette innlegget Startet 10.August.2010 etter og tatt ut plugg i øverst sylynder så fant eg ut den var fuktig av sjøvann, er dette topp pakning eller kan det vere mere eller noe annet som gjør dette?? takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 10.August.2010 Link til dette innlegget Svart 10.August.2010 Er det noen missfarging eller annet som kan tyde på at motoren har hvert overopphetet noen gang ?? I PMn du sendte i sted har du funnet ut at det er snakk om saltvann så neste skritt blir vel å ta av toppen for å sjekke tilstanden, hadde det vært snakk om den nederste sylinderen kunne det vært tettingen på veiva, men ikke på toppen... Kunne vert en fordel med en komp test FØR du begynner å skru ( ha en baseline ) . Er du heldig så er det bare snakk om å bytte en pakning ( tar 10>15 min ), men vil anbefale å plane toppen litt når du har den av ( gir bittelitt extra effekt + den blir plan ). Kan selvsagt også være en sprekk eller tæring i blokka, men tror nok det er pakningen... En annen ting... har du sett på stempeltoppen ??, vanninntrengning kan gi det et damprenset stempel ( helt reint ), problemet er at det også veldig effektivt vasker bort olja som burde vært på sylinderveggen.... Topp pakning koster ca 350 > 400 kr .. Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
gunnar328 Svart 10.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2010 er der noe spesielt med tanke på moment ved og skifte denne pakninga? pluggene på dem andre sylyndrene ser normale ut Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.