dante Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Flott motor! Det er vanskelig å forklare, ser mer ut som reimstøv og er tørt, ikke mye men nok til at jeg er nyskjerrig. Er du sikker på at det ikke er litt møkkete på vangen rett nedenfor håndpumpen til dieselfilteret? Det er mulig jeg er litt nøye, men mistenker at det kan komme sammen med litt trykkluft.. synes ikke på bildet her da.. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 (redigert) Skal ta en titt ila av helga, satser på en båttur med nyvasket K&N filter :-) Så rimelig ryddig og greit ut her ja :-) Redigert 29.August.2013 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
eivindl Svart 30.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Dante, mener du sot/olje i området bak ved luftfilteret? Jeg fikk en sprekk i slangen fra IC som går inn ved turboen og da kom det olje sammen trykkluft ut der. Kan du ha en (2) dårlige skjøter her? Eller klarer motoren å spytte ut litt igjennom luftfilteret ? Ellers er motoren min også potte tett, kun reimstøv i fremkant. Luftfilter problematikken har jeg forsåvidt ikke siden jeg har for gammel D3 fra 2005. Rundt filter. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 (redigert) Det treffer ganske lavt på vangen bak på BB siden av motoren. Det er likt for begge motorene så jeg tror ikke det er noe galt. Noen har forelått at det kan komme fra dreneringa til intercooler. Problemet er at jeg ikke kan se hvor det kommer fra - finner ikke noe dreneringshull heller. Her er et bilde som viser BB motor helt bakerst på BB side (Etter Horten-Gøteborg-Horten): Redigert 30.August.2013 av dante (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
peppen Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Ikke så lett å se dreneringshullet, men du kjenner det blåser litt ut i underkant av intercooleren når motoren går på tomgang. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 OK - da må dette være forklaringen - skal anstrenge meg litt mer neste gang jeg er nede i båten, kjenne etter! Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 31.August.2013 Link til dette innlegget Svart 31.August.2013 Et lite spørsmål siden du har D3 også? - Jeg har to like motorer som går fint. Over noen timer med kjøring kommer det antydning til noe sot/olje på dørken/vangen ut bakerst på babord side av motor. r. Kunne ikke se at jeg hadde noe oljedamp i dette området, rent og pent hos meg. Testet med nyrenset filter i dag, hadde kanskje forventet å sett litt høyere toppfart, men fikk ikke det. Drev og prop er noe grodd så det er nok derfor jeg mangler litt fart, ikke filteret. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.