Jump to content

Dumt å ikke øse båten (bilder avsunket båt m/motor

Brodern

Recommended Posts

Tom Rør: I havna vår er det endel ikke selvlensende båter,og som den gode havnebetjenten jeg er brukte jeg og lense en og annen som trua med å gå ned. Helt til jeg kom hjem fra ferie ifjor og fikk kjeft av to båteiere fordi båtene dems lå på bunnen etter 14 dager med sammen(nesten)hengene regnvær,hvilket var grunnen til at jeg rømte utenlands for en gangs skyld.. Det fester seg fort en praksis sa han eine..etter jeg trua med å sende ham ned etter båten sin.. :diving:

Selvfølgelig skulle han selv ha sjekket/øst sin egen båt. Men som nevnt over her kunne jo noen tatt et par øser for ham. Jeg synes også det er synd å se motorer under vann, tross alt.

I båthavna her er det ingen avtaler om øsing eller vakthold etc. Så derfor skjer dette, og derfor blir det til stadig borte motorer og ting&tang.

Jeg har øsa båten til nærmeste nabo her en gang. Først øsa jeg jolla vår, en Rana 14 som var rimelig drøy av vann. Så tok jeg naboens 10ft alu, som i tillegg lekker litt. Da er det så mye vann i båtene at man ikke kan stå foran på tofta for da går den under. Men vi pleier å stramme opp tauet, og da går det greit.

Selvfølgelig burde eier gjøre ditt, og datt, og det&det. Passe på egen eiendom etc. Det er jo det man lærer av :) Men som sagt kunne jo noen øsa litt.

Skal jeg være ærlig så tror jeg mange gir fan rett og slett. "klar deg sjæl, din båt" den regla der. Så man skal ikke ta for gitt at noen hjelper til.

Jeg er litt sånn selv. For eksempel: "han der gidder jeg ikke hjelpe, for han er den dusten som kjører full spiker rett bak båtene mine, rett inntil land"

Eller: "hu der hilser ikke, så hu gir jeg ihvertfall blanke i"

slik ting. Sånn er det jo ofte. Jeg gidder heller ikke løfte så mange fingre for enkelte jeg har i vranga her ute pga hensynsløs kjøring eller at de ikke gidder å hilse. Jeg mener, man står på flytebrygga og de bare presser seg forbi uten et hei. Hva for folk gjør slikt da ? Et nikk er jo normal folkeskikk ihvertfall. Forskjell på det og at han gir seg ende over hver gang man møtes. det er bare 60 hytter her på øya. Jo Nesbø har 2 av de (en ligger til salgs på Finn.no/Vøyentangen) og han hilser jo. Selv om han er litt poppis om dagen med bøkene sine og De Derre (han synger der)

Så jeg er vel litt sånn selv, gidder ikke gjøre noe for de jeg ikke føler å gjøre noe for :) Men hjelper mer enn gjerne ellers.

Men jeg synes nå eieren kunne titta litt på båten sin da. Selv om det er en "stygg båt" og "bare en 4hk av eldre årgang" Det er ting det også som fortjener å tas være på, av den som eier den :sailing:

Men det er meg da :)

Føkk deg...

Uff, han skulle hatt en Slik! :flag_bp:

Javisst. De funker jo. Det er stille her inne. det ligger helt innerst i en lang kanal på flere hundre meter. Men litt bevegelse blir det jo innimellom.

Har tenkt på en slik sjøl. Problemet er at den kommer til å bli rappa før den rekker å pumpe en eneste dråpe. Her rappes alt som ikke sitter fast. Låser man et rom blir det brutt opp. Setter man igjen ei bøtte blir den borte. Tau blir borte så man bruker kun gamle tau og kjetting. Motorene låses med kraftige låser. Ellers blir de borte.

Så jeg skal lage meg en lensepumpe på ei plate, med slange og et lite 7ah batteri. Som jeg har i bilen/på hytta.

Føkk deg...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...