Fokkeslasken83 Startet 11.August.2010 Link til dette innlegget Startet 11.August.2010 Hei! Har nå kommet langt i valg av ny båt. Legger nå seilingen på hylla og skal kose meg med en snekke i oslofjorden Har sett på flere båter og det står nå mellom en skilsø 27, en klassisk Nidelv 24 og outsideren, en Huwa 26 som jeg har forelsket meg litt i... Det jeg lurer på er motoren i Huwaen. En "FIAT aifo 804 AM" noen som har noen som helst erfaring/tanker om denne motoren? Skal tydeligvis yte 84 hk som igjen skal gi en maxfart på 8 knop. Takker for alle svar og anbefalinger Sitér dette innlegget Link to post
bhsolhe Svart 27.August.2010 Link til dette innlegget Svart 27.August.2010 Hei, Jeg har akkurat kjøpt meg en Saga 7000 1979 modell som er utstyrt med en Fiat Aifo 80 hk motor. Jeg har forhørt meg rundt og hører bare godord når det gjelder motoren. Mekanikere, blant annet hos forhandlere av Sabb Iveco sier om Fiat Aifo at de er slitesterke og robuste, men ikke akkurat moderne motorer. Jeg har desverre forlagt instruksjonsboken for motoren og er på utkikk etter en som kan sende meg informasjon Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 27.August.2010 Link til dette innlegget Svart 27.August.2010 Jepp har 3stk 330hk på sammvitigheten. Garantifeil sylinderforingene smuldret opp Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 27.August.2010 Link til dette innlegget Svart 27.August.2010 Hvordan er det å få tak i deler til denne motoren? ikke bare motordeler men alt som er rundt..manifolder,deler til kjølesytemet etc etc..Sikkert en god motor men alle motorer får en feil til slutt og da trenger man ofte deler. Jeg vet at det er noen som påberoper seg å ha deler til de borte i Bergen en plass, men det er som regel kun til nyere motorer. Men uansett;... det blir alltid et lykkeligere båtliv med en kurant motor. (min subjektive mening da)Men lykke til med båtkjøp Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.