Jump to content

Valg av motor volvo 3.0L 135 hk vs mercruiser 3.0L 135 hk

Våtbåt

Hva skal jeg velge?  

14 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Heisann, jeg skal bytte motor i båten og står igjen med to motorer jeg vurderer sterkt.

Ny motor skal erstatte en VP 130 HK fra 1970.

1. Volvo Penta 3.0L 135 hk bensin (med drev) pris inkl komplett installasjon 125': Link til motor

2. Mercruiser 3,0L TKS 135 med drev, jeg har ikke fått pris på installasjon men antar det er det samme som hos Volvo, så komplett pris vil sikker ligge på ca 120': Link til motor

Det jeg lurer på er selvsagt om det er noe opplagt valg her :) Jeg har Volvoforhandler ikke langt unna båtplassen, så det er jo helt klart en fordel.

Noen har sagt at denne volvomodellen er utgående, men på volvo sine sider står det at denne er produsert fra 2010 og fremover, ganske så nye. Skjønner at konstruksjonen kan være gammel, men eventuelle barnesykdommer etc må vel være fikset nå?!

volvo penta av fleie gruner. Blandt annet fordi alpha drevet er noe billig leamikk , sjøvannspumpen sitter på motoren og ikkje i drevet. Samt at du slipper denne trassige shiftinterupt switch opplegget som merc har. SX har kongir som er å foretrekke framfor dog clutch av mange grunner. Brunswick har en elendig logistikk med delemangel over en lav sko kor deler må bestilles fra USA med ukevis leveringstid om det skulle være noe etter min erfaring.

Korvidt noen av de eller begge er ferskvannkjølte er nå også noe

Redigert av Plutonium (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...