Våtbåt Startet 12.August.2010 Link til dette innlegget Startet 12.August.2010 Heisann, jeg skal bytte motor i båten og står igjen med to motorer jeg vurderer sterkt. Ny motor skal erstatte en VP 130 HK fra 1970. 1. Volvo Penta 3.0L 135 hk bensin (med drev) pris inkl komplett installasjon 125': Link til motor 2. Mercruiser 3,0L TKS 135 med drev, jeg har ikke fått pris på installasjon men antar det er det samme som hos Volvo, så komplett pris vil sikker ligge på ca 120': Link til motor Det jeg lurer på er selvsagt om det er noe opplagt valg her :) Jeg har Volvoforhandler ikke langt unna båtplassen, så det er jo helt klart en fordel. Noen har sagt at denne volvomodellen er utgående, men på volvo sine sider står det at denne er produsert fra 2010 og fremover, ganske så nye. Skjønner at konstruksjonen kan være gammel, men eventuelle barnesykdommer etc må vel være fikset nå?! Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 (redigert) volvo penta av fleie gruner. Blandt annet fordi alpha drevet er noe billig leamikk , sjøvannspumpen sitter på motoren og ikkje i drevet. Samt at du slipper denne trassige shiftinterupt switch opplegget som merc har. SX har kongir som er å foretrekke framfor dog clutch av mange grunner. Brunswick har en elendig logistikk med delemangel over en lav sko kor deler må bestilles fra USA med ukevis leveringstid om det skulle være noe etter min erfaring. Korvidt noen av de eller begge er ferskvannkjølte er nå også noe Redigert 12.August.2010 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 (redigert) motorene er vel de samme - lagd i Mexico - prayet i ulike farger. Basert på en GM motor fra 1950 eller deromkring. Barnesykdommer kan du se bort fra - men tester sier at motoren er så langt fra sofistikert som det går an - men den gjør jobben sin. Redigert 12.August.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.