Jump to content

Kjøpt 310 RIB, hvilken konsoll? 21knop med 15hk!?

Sturee

Recommended Posts

Rammsalt treffer du på sletaune@gmail.com, tlf. 66 90 42 16 eller 90692921. Det ligger i Asker. Kan alt som er verdt å vite om Zodiac, og har utmerket service.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Det jeg har funnet som kan være aktuelt: denne styrekonsollen og dette setet eller denne jockeykonsollen. alt blir uten styresystem, siden jeg kan få det billigere en 2000kr rett borti her. den singelseat fra katalogen kunne jeg hatt, men denne ser ut til å ha greiere oppbevaringsplass.

noen meininger om dette?

Redigert av NT503 (see edit history)

Får du tanken oppi den jockeyen der da? Var ikke det litt av formålet?

Rimelig sikker på at en 310 ikke er selvlensende, men jeg har tatt feil før.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

OK. Da er den nok selvlensende i fart tenker jeg :smiley:

Vent på svar fra Rammsalt før du bestemmer deg, hør litt hva han vil anbefale til ditt bruk. Han er god på dette, greit at det blir riktig på første forsøk.

Kan være sånn ja, ikke vet jeg. Rammsalt selger new magic ja, genialt produkt. Sørg for å få med begge deler.

Ja - den er selvlensende i fart. Men det er viktig at du passer på den lille gummi membranden som sitter på utsiden av hullet midt på akterspeilet som hindrer vann å slå inn når du ligger stille. Mister du den må du kjøpe hele pluggsettet. Det koster noen hundrelapper.

Jeg har litt smådeler liggende igjen fra min 275. En ventil og en del av den selvlenser pluggen - men ikke komplett

den er altså ikke selvlensende når den ligger stille, uten noen i?

Nei det er den ikke så lenge den ligger på vannet- men ligger den på land renner selvfølgelig vann ut her.

For at en båt skal være selvlensende når den ligger i ro må det være fall fra der vannet kommer inn i båten til der det går ut. Det er vanskelig å få til på en liten jolle.

Det samler seg en del kondensvann mellom skrogdelene på jolla. Her er det også en egen plugg som du bør ta ut og tømme ut vann (du må vippe jolla opp ). Særlig viktig å tømme og ha den åpen om vinteren.

Anbefaler å ringe dit, mail tror jeg han er rimelig håpløs på. Han har som regel hue inni en ødelagt pontong :wink:

Hvis du ringer så sjekker han pris fra Fische sporenstreks og ringer deg opp igjen, det gjør han hvertfall med meg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...