Smellingen Startet 12.August.2010 Link til dette innlegget Startet 12.August.2010 Jeg kjøpte for et par år siden en båt med en defekt Webasto (31 år gammel nå). Selger hevdet at det var dieselpumpen som var defekt. Er det noen som har erfaring med å bruke f.eks. en Biltemapumpe http://biltema.no/no/Bil---MC/Motor/Drivstoffsystem/Elektrisk-drivstoffpumpe/ på Webastoen? Det står en stor trådviklet effektmotstand i serie med den originale pumpa. Hvilken funksjon har denne? En tanke kan være at pumpa skal gi større pådrag i starten, og minske pådraget etter hvert som temperaturen i effektmotstanden (og dermed seriemotstanden) øker. Sitér dette innlegget Fagfolk kan ha rett... Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 Kjenner ikkje til noko motstend som du beskriver, men eg har ikkje plukka på alle slike apparat Men det skal være en pulspumpe, og ikkje levere så mykje. Noko alternativ fra biltema kan du glemme. Om din gamle pumpe virker sjekker du lett med å koble til strøm og lage puls sjølv. Bare koble eine kabelen fast på ein batteripol, og så sitter du og tykker den andre kabelen ned på den andre polen 2-3g i sekundet. Polaritet er ikkje viktig. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Kayb Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Har nettop sjekka min webasto som er på alder med din. Noe pumpe i den forstand er det ikke. Men en "plate" som svinger fram og tilbake inne i selve brenneren som lager undertrykk. Den motstanden (spiralen) du nevner skal være kobblet i serie med glødepluggen. Gløde pluggen skal ha 4,5v, justerte min slik at den er på 4,7-4,8v. Det som kan hjelpe er å demontere den i atomer å rengjøre brenneren helt. Min webasto ville ikke brenne, eneste som starta var vifta. Jeg fjernet også det orginale bryter systemet å laget mitt eget, timer bryter hadde begynt å synge på siste verse Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.