Folaf Startet 12.August.2010 Link til dette innlegget Startet 12.August.2010 motoren går bare på 2 av 3 sylindere. har sjekka pluggene, ledninger, hetter, coiler. den nederste sylinderen vil ikke være med uansett. dette skjedde helt plutselig. har tenkt å plukke av forgasserne å sjekke evt "reed ventilen", men er ganske grønn på båt motor. noen forslag på diagnose? Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 Er det noe gnist på puggene? De kan være ødelagt fordi om det er gnist også, har vært ute for det noen ganger Er vel også egen coil på denne motoren for hver syl/plugg? er det ikke gnist kan det vel være den kanskje Det skader jo ikke med nye plugger bare så du vet at det ikke er den/de som er ødelagt Sitér dette innlegget Link to post
Folaf Svart 12.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 det er gnist på pluggene, har også prøvd å bytte plugger. har også byttet ledninger mellom coiler. ingen forskjell. skrudde av forgasserne/innsug "platen" tidligere ikveld, byttet da plass på reed ventil 2 og 3, ble ingen forskjell da heller. skrudde så ut plugg 3, når den gikk på tomgang da så hostet den ut bensin, mer enn på syl 2. koblet fra bensin slanger til gasser 3, men likevel kom det like mye bensin ut fra syl 3. lurer på om han som tok overhaling på den har gjort en tabbe under sammensetting.. min konklusjon begynner nå å bli at den tar bensin fra syl 2? eller en annen plass i motoren? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.August.2010 Link til dette innlegget Svart 12.August.2010 hvordan går den , forholdsvis jevnt eller "hakker" den kraftig når du prøver å gi gass...? At en sylinder ser ut til å drukne i bensin tyder på at flottøren på den forgasseren henger i åpen stilling. At det kom mer selv etter at du koblet fra bensinen til den forgasseren, kan komme av at det fortsatt er mer bensin igjen i veivhuset Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Skrotnisse Svart 13.August.2010 Link til dette innlegget Svart 13.August.2010 Hvordan er kompresjonen på de ulike sylindrene, da ? Sitér dette innlegget Link to post
DIYglenn Svart 13.August.2010 Link til dette innlegget Svart 13.August.2010 Er enig med andre her med at det kan være flottøren! Dette har jeg vært ut for. Sitér dette innlegget Link to post
Folaf Svart 13.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2010 okei, takk for svar. skal sjekke flottøren når jeg er ferdig på jobb. den hakker "henger igjen" når man gir gass ja. virker som syl 3 er med mer på høyere turtall, drukner bare på lavt turtall. vet ikke hvor mye komp det er, men det er ikke noe galt med stempel/ringer virker det som. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 13.August.2010 Link til dette innlegget Svart 13.August.2010 da kan det også være membranen i bensinpumpa som er dårlig - da trekker den bensin inn i veivhuset på nederste sylinder og oppfører seg ofte slik du beskriver med at den går bedre på høyt turtall. Fins rep sett med ny membran/ventiler til disse pumpene. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Tmnesse Svart 25.August.2016 Link til dette innlegget Svart 25.August.2016 Jeg har et noe lignende problem med min yamaha 40 autolube. Den har gått fint lenge men så plutselig er det som om den ikke får nok bensin. Dersom jeg kjører en stund klarer den til slutt å drive jevnt for så plutselig å stoppe. Jeg har tappet forgasserne og renset, hatt pluggene ute og renset bensinfilteret. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 25.August.2016 Link til dette innlegget Svart 25.August.2016 da kan det være at det er bensinslangen som skaper krøll. Kan feks trekke falskluft i koblinger, eller at den ligger slik til at vakumet fra pumpa suger den litt flat. hjelper det å pumpe på blæra når dette skjer? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
-morten- Svart 25.August.2016 Link til dette innlegget Svart 25.August.2016 Jeg hadde en gammel Evinrude på forrige båt, og der var bensinslangene morkna.. var tilfeldig jeg så det en gan vi skulle sjøsette.. dekslet var av, og det spruta ut bensin.. tenk om det hadde spruta på eksosen når den hadde blitt varm.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Fjordland Svart 25.August.2016 Link til dette innlegget Svart 25.August.2016 Bensinpumpa som ivar nevner. Hadde samme problem på en 3 syl suzuki. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.