Sunnmøringen Startet 13.August.2010 Del på Facebook Startet 13.August.2010 Jeg har en gammel Sabb 2G, hvor dynamoen ikke har W-uttak for turteller. Jeg tenkte å kjøpe en rimelig turteller, fremfor å benytte eldre og dyrere tachotype. Men dynamoer har jeg ikke mekket tidligere. Hva må jeg gjøre, evt hvordan gjør jeg det, for å få koplet turteller til dynamoen? Jeg kunne sverget på at jeg har sett denne beskrivelsen på forumet her en gang tidligere, men samme hvor mye jeg søker, så finner jeg det ikke. Sitér dette innlegget "Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil." Bertrand Russel Link to post
Bøljan Svart 13.August.2010 Del på Facebook Svart 13.August.2010 Hei! jeg fikk hjelp til dette på vårt utmerkede forum https://baatplassen.no/i/index.php/topic/53471-er-w-uttaket-paa-dynamo-forbeholdt-antall-polpar-i-rotor/page__p__742603__hl__statorvikling__fromsearch__1#entry742603 Sitér dette innlegget Link to post
snod Svart 13.August.2010 Del på Facebook Svart 13.August.2010 Kanskje dette bildet hjelper litt også? Den blå er i dette tilfellet W. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 13.August.2010 Del på Facebook Svart 13.August.2010 Ta med deg dynamoen til et bilopphuggeri, de ha mange slike. Pga mange typer, festemuligheter etc, er det lurt å sammenligne dunamoene, slik at den passer inn på Sabben din. Dette har jeg gjort selv med godt resulat. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.August.2010 Del på Facebook Svart 13.August.2010 Jeg lagde til W uttak på en Sabb jeg hadde med SEV Marshal dynamo. Skrudde av det sorte dekselet på baksiden, løsnet ene skruen på diodebroen og satte på en ledning der. Ferdig på noen få minutter, og turtelleren fungerte helt optimalt! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sunnmøringen Svart 13.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2010 Glimrende! Dette var jo mye enklere enn jeg hadde håpet på. Hjertelig takk for hjelpen Sitér dette innlegget "Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil." Bertrand Russel Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.