Blyrompa Startet 13.August.2010 Link til dette innlegget Startet 13.August.2010 (redigert) Heisann! Dette kan selvfølgelig være ett skudd i blinde, men ønsker å spore opp den gamle snekka som bestefar min kjøpte engang på 50-60 tallet. Tror egentlig det er en planende båt, men det har stått ett par sleipner-motorer i den. Da den ble solgt ca 1988-89 stod det en 1-sylindre 4,5hk sleipner. Jeg tror båten ble kjøpt av ett par som hadde båten en stund på Torp eller Selbak I Fredrikstad. Gubben(=fattern) solgte den for å realisere båt-drømmen med feriering i båt og kjøpte en Sjømann 22". Uansett, det hadde vært gøy og funnet den og sett hva som er igjen av den. Lurer på om dette flotte forum klarer å fortelle hvor den kan være. Havets bunn? Snekka var rett i rævæ, jeg husker det var kobbernagler, hjemmelaget vindskjermer, motorkasse(selvfølgelig) og dengang ikke frikobling med vridbare 2vingede propeller. Bensintank var bak, roret satt under og var ei jernplate og den var rett så flat under bak. . Flettede tau-fendere, 2 på hver side. Mang en makrell endte sine dager i denne og jeg har barndomsminner i bøttevis fra denne. Sjekk bildene: Spent på responsen :-) Redigert 13.August.2010 av blyrompa999 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trond mjøs Svart 13.August.2010 Link til dette innlegget Svart 13.August.2010 oi, dette er jo spennende. Virker som en umulig oppgave å finne den men du vet jo aldri. her i norge er det rike tradisjoner med å ta vare på trebåter så kanskje kanskje. Skal følge denne tråden. lykke til!! Trond Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 13.August.2010 Link til dette innlegget Svart 13.August.2010 (redigert) Lykke til! Redigert 13.August.2010 av aileenll (see edit history) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Blyrompa Svart 2.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2010 Her var det neimen ikke mye action. Noen ideer om hvordan gå videre? Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 3.September.2010 Link til dette innlegget Svart 3.September.2010 Hei Hva med å lage noen "Etterlysning" plakater m/bilde-tekst-tlf nummer som du vakumerer i plast og sender rundt til de forskjellige båtforeninger/båthavner/klubber , og spørr om ikke de kan være hjelpe deg med å feste denne plakaten på oppslagstavla i havna. Er mye båtfolk her på BP men finnes veldig mange båtintereserte folk rundt i havnene som ikke er på nett.. Kanskje du er heldig at noen her på BP kan hjelpe deg å henge opp denne etterlysningen i sin havn. Om du har noen formening om at båten kan være havnet på sørlandet kan jeg hjelpe deg å henge opp lapper her mellom krsand og Mandal. Lykke til. Lars Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.