Halvor Startet 14.August.2010 Link til dette innlegget Startet 14.August.2010 Hei! Har solgt stålbåten og kjøpt en Princess 35. I denne er det dass rett i sjøen, og raka rør fra motorene. Skal gjøre forbedringer i vinter og trenger derfor litt råd: Under der hvor man har bena ved styreposisjonen inne er det jo et stort rom. Er dette et hensiktsmessig sted å plassere septikktank? Blir jo da høyere, eller jevnt høydenivå med toalettet og kan kanskje bruke tyngdekraften til å tømme. Hva med tilbakeslag fra tank til toalett? Et annet alternativ er under dørken i byssa.Her det plass til en tank på kanskje 50 liter. Da vil alt ligge under toalett. Et tredje er under senga i forpigg. Synspunkter? Så til lyddempere. Skal jeg gå for de dyre gummibelg demperene til 5000 kr pr stk, eller det like bra med Vetus` sine plastdempere/ vannlåser til en brøkdel av prisen? Setter pris på litt drodling rundt problemstillingene. Takknemlig for svar! Halvor Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 Sats på de dyreste lyddemperne. Disse MÅ ikke sprekke. Septikktanken min er under dørken i byssa Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 Du får plass til en 130 liters septiktank under byssegulvet. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Trophy Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 Du får plass til en 130 liters septiktank under byssegulvet. Ja, 50 liter er veldig lite synes e.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
nordan family 27 Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 Få tanken sveiset på mål så får du maks utnyttelse av rommet. Og få innmontert både septik-måler og ekstra stigerør til vakuum-tømming slik at det ligger klart til den dagen du vil montere det. Sitér dette innlegget Link to post
Halvor Svart 16.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 (redigert) Tusen takk for alle svar folkens. Det med 50 liter var bare en skråsikker bemerkning fra min side uten å ha målt ut. Hvis jeg får plass til 130 liter under byssegulvet er det ikke tvil om at det blir der. Da får jeg spare meg opp til ordentlige lyddempere. Igjen takk for svar. Halvor Redigert 16.August.2010 av Halvor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.