qstein Svart 25.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2011 Har kjørt den litt nå i det siste så det skal jeg sjekke idag! Sitér dette innlegget Link to post
Fjellmatros Svart 25.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2011 Hvis du må ha litt choke på akkurat i starten så er blandingen for mager på bunn. Du kan da gi mere bensin ved å justere blandeskrue litt ut. Juster til den akselerer greit, kjør så på ca 1/2 gass noen minutter. Så stopper du motoren umiddelbart etter at du har dratt av gassen og sjekker pluggfargene. Gjør så det samme ved fullgass og tomgang. Helt optimalt er lysebrune plugger på alle sylindere. Kjør aldri på hvit som er alt for mager blanding, men da går motoren best . http://www.yamaha-motor.com/partviewer/default.aspx?ls=outboard#/Yamaha_Outboard/30ESRQ_-_1992/CARBURETOR/30ESRQ_(1992_OUTBOARD_MOTORS)/CARBURETOR_(30ESRQ_-_1992) Pos nr. 18 er blandeskruen. (Tomgang /mellomregister) Pos nr. 12 er tomgangsdyse. (tomgang) pos nr. 14 er hoveddyse. (full gass) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 25.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2011 som fjellmatros skriver , trenger man choke så tyder det på for mager blanding på bunn. Kan justeres med blandeskrue. (Men trodde disse var slik at ut = mer luft = magrere...?) Har også hørt tidligere at noen av passasjene i disse forgasserne er så små at de kan være vanskelig å få ren hvis det har satt seg noe i dem... Kjør aldri på hvit som er alt for mager blanding, men da går motoren best . hehe, det har jeg opplevd på snøscooter. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.