Jump to content

Hvem selger ny oljekjøler til b20/AQ130?

volvo_penta_

Recommended Posts

Ingen som vet hvor jeg kan få tak i denne ny? Prøvd flere gamle nå og endt opp med vann i olja hver gang.

Om noen har erfaring med om olje kjøler fra nyere type volvo 940 bil passer, er det også bare å komme med det. Disse er jo 15 år nyere og gått med glycol innvendig istedenfor saltvann, så disse er det kanskje mulig å få til å holde.

Da har jeg løst dette problemet, og oppdaterer tråden slik at andre med tilsvarende problem kan få et forslag til løsning.

Sjekket opp pris på ny oljekjøler til AQ115/130 hos volvo penta, de kunne kun skaffe ny innmat til den, til den nette sum av 4000,- ink mva. Man er da fortsatt usikker på om problemet er løst, siden man ikke vet om det er huset eller de tynne røra inni kjøleren som er problemet til gjennomslaget, nytt hus var ikke å få tak i.

Sjekket litt opp blant volvo folk, og kom frem til at den vannavkjølte oljekjøleren til 940 lavtrykksturbo (b230fk) passer på b20 blokka. Nypris på denne er ca 3000,- inkl mva. Jeg skaffet en slik bruk til noen hundrelapper, og problemet var dermed løst. Får da en oljekjøler på båten som kun har gått med ferskvann, og sansynligvis har mange år igjen å leve! Går altså ann å løse problemet uten å blakke seg hos volvo penta!

• 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...