Jump to content

Hvordan er kvaliteten på Laguna båter?

fanntomas

Recommended Posts

Som et obs-punkt kan jeg nevne at flere Lagunaer har vært litt plaget av lekkasjer i skjøter og sammenføyninger.

En bekjent har hatt fly-utgaven som blant annet lakk inn regnvann fra vegger og flybridge.

Om dette skyldes båtbygger som har spart på Sika`en eller unøyaktig støp på modulene vet jeg ikke,

men det kan være greit å være klar over.

Ellers er det med Laguna som med alle andre båter som stort sett er levert som selvbygg,

noen fremstår som rene perler med med nydelige snekkerier og verftskvalitet,

mens andre er og forblir et halvferdig-fabrikat resten av levetiden.

Et obs-punkt kan også være CE-godkjenning og hvordan denne eventuelt er løst eller vil hefte ved båten videre.

Redigert av Tilde (see edit history)

Hvorfor ikke kjøpe hele produksjonen.

Vestfold båt holding AS i Ramnes i Vestfold har vært til salgs leeeeenge. Dette er produsenten av skrogene, og former og rettigheter til Laguna modellene følger med i salget.

Lå en annonse på finn.no for en stund siden, men finner den ikke nå, så er mulig det er solgt. Har mine tvil :headbang:

Greit å være klar over ved ett eventuelt kjøp, slik at man ikke kjøper en båt fra en produsent som slutter å eksistere rett etter kjøpet.

Fant forøvrig en annonse fra september 09, samme selskapet som er til salgs : http://www.byggaktuelt.no/content.asp?contentid=135930

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...