fanntomas Startet 15.August.2010 Link til dette innlegget Startet 15.August.2010 Har kikket litt på forskjellige båter, og ser at Laguna kansje kan være et alternativ.. Har sett litt på Laguna 290, men har ikke kjennskap eller hørt noen ting om disse båtene,utenom en som påsto at det var dårlig kvalitet på skroget... Noen som har kjennskap til disse båtene?? Sitér dette innlegget Link to post
tiriltoppen Svart 15.August.2010 Link til dette innlegget Svart 15.August.2010 Kan ikke si noe annet enn at en kjenning har en som skroget er sprukket i og dårlig plastret den var ikke mer enn 4mm noen plasser i bunnen av båten Sitér dette innlegget Link to post
innaskjærs Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 Hei Man skalvære litt oppmerksom da det er mange halvfabrikata av Laguna og derfor mye ymse når det gjelder kvalitet. Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
Worry II Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 De fleste Lagunaene er levert som halvfadrikat. Det betyr at det er enten eller på byggekvalitet ! Har sett et par som virkelig er profft bygget, men jeg tror du skal gå skikkelig i gjennom båten om du vurderer å kjøp en ! Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 (redigert) Som et obs-punkt kan jeg nevne at flere Lagunaer har vært litt plaget av lekkasjer i skjøter og sammenføyninger. En bekjent har hatt fly-utgaven som blant annet lakk inn regnvann fra vegger og flybridge. Om dette skyldes båtbygger som har spart på Sika`en eller unøyaktig støp på modulene vet jeg ikke, men det kan være greit å være klar over. Ellers er det med Laguna som med alle andre båter som stort sett er levert som selvbygg, noen fremstår som rene perler med med nydelige snekkerier og verftskvalitet, mens andre er og forblir et halvferdig-fabrikat resten av levetiden. Et obs-punkt kan også være CE-godkjenning og hvordan denne eventuelt er løst eller vil hefte ved båten videre. Redigert 17.August.2010 av Tilde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 Hvorfor ikke kjøpe hele produksjonen. Vestfold båt holding AS i Ramnes i Vestfold har vært til salgs leeeeenge. Dette er produsenten av skrogene, og former og rettigheter til Laguna modellene følger med i salget. Lå en annonse på finn.no for en stund siden, men finner den ikke nå, så er mulig det er solgt. Har mine tvil Greit å være klar over ved ett eventuelt kjøp, slik at man ikke kjøper en båt fra en produsent som slutter å eksistere rett etter kjøpet. Fant forøvrig en annonse fra september 09, samme selskapet som er til salgs : http://www.byggaktuelt.no/content.asp?contentid=135930 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.