periss Startet 16.August.2010 Link til dette innlegget Startet 16.August.2010 Hei Noen som vet hvor jeg finner dette? Får ikke satt gearet i inngrep med drevet. Alt ser ok ut utvendig. Feilen må ligge inne i drevet. Sitér dette innlegget Link to post
Naurstad Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 (redigert) Redigert 17.August.2010 av Naurstad (see edit history) Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
periss Svart 20.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Takk Akkurat hva jeg trenger. Da er det bare mekkingen igjenn. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 (redigert) Så fint at noen hadde tegning! Finnes det linker til drevene spesielt?. Har lett lenge på Volvo Penta, men alt jeg finner er snevre beskrivelser bare sammen med motor.. Var det bare når drevet er montert at den ikke går i gir? Har selv 130S gir, men er usikker på om drevet er 110 eller 130. Ser at min anode er todelt, mens anodene til 110 er hele. Redigert 20.August.2010 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Har selv 130S gir, men er usikker på om drevet er 110 eller 130. Står det 130S på gearet, så har du et 130S drev. De er samme sak. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Finnes det linker til drevene spesielt?. Du finner det meste her: http://www.marinepartsexpress.com/vp_sch_fs.html Splitt tegninger på eldre drev finner du sammen med den aktuelle motor som de ble levert med. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
småbåtentusiasten Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 (redigert) Ja, trodde også det, Mulligan. I hvertfall ved nykjøp. Her er det båt der motor er skiftet. Selger opplyste at motor var skiftet, men ikke drevet fordi det kunne holde "uendelig" i seilbåt. I følge tegningen skilles de jo ved belgen, mens akselen jo må stamme fra nytt eller gammelt drev. Men du vet positivt at de må være komplette ellers passer de ikke sammen? Redigert 20.August.2010 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Det er jeg rimelig sikker på. Gearet er en del av drevet. Drivenheten skilles ved adapteret som sitter bak motoren. Denne har flens som passer motoren i forkant og flens som passer drevet i bakkant. Sitér dette innlegget Link to post
fredivar Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Beskrevet i "MD5 for Dummies" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.