Jet-rib Startet 16.August.2010 Link til dette innlegget Startet 16.August.2010 Hei, Har tenkt å skaffe meg en jet rib som er mellom 3-3,5 meter lang. Har sett litt på zodiac, arimar og williams sine jet riber. Noen som har noen erfaringer, tester, sammenligninger mellom disse???? Takk på forhånd... Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 Ville styr unna Arimar pga. kvaliteten. Båtene ser bra ut de, men er mye skjøter som går i oppløsning og pontonger som ikke holder tett. Ville selv gått for en Zodiac. Williams har jeg bare prøvd en gang, var moro, men vil ikke si at den var noe bedre enn f.eks. Zodiac. Williams er vel ganske dyre? Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Bitteliten Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 (redigert) Er ikke så mange slike å sammenligne med i Norge. Men søker du på MBY.com tror jeg du finner litt tester. Jeg fant ihvertfall en test av Zodiac mot Williams, og der vant Williamsen klar Jeg anbefaler deg å velge en med 4 takts motor. De fleste har Weber motorer, med eller uten turbo. Det er samme motor som sitter i en del vannscootere. Vi har en Williams 275 Turbojet. Vi kan ikke ha større pga maks vekt på pasarellen vår. Ideel størrelse på Williams er nok 325 - da hopper den litt mindre på bølger over 35 knop. Prisforskjellen fra 275 er marginal. Vår går i plan på et blunk og topper godt over 40 knop. Vi drar tube og wakeboard uten problemer - må bare være forsiktig og ikke gi for mye gass. Tauet nappes ut av henda på de som er i vannet. Vi har hatt jolla i en sesong og nå kjører alle i familien jolle - for første gang. Alle ombord er rett og slett veldig veldig fornøyde. Vi bruker den til transport (plass til 2 voksne og 2 tenåringer ombord), til vannleker og generelle jolle oppdrag. Williams er i ferd med å bygge seg opp med ny importør med solid forhandlernett og service apparat i Norge. Redigert 16.August.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 (redigert) Denne er vel ikke helt helt borti natta priset http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23794999 Redigert 18.August.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 morsomme leker, dette blir jo en lovlig versjon av vannscooter. En bekjent har en williams, drar avgårde som en rakett, dog litt iriterende da vi på vannscooter alltid skal være så heldige å snakke med onkel, mens han fiser rundt, om jeg ikke husker helt feil, sier vel loven noe om lengde, og jetfremdrift på hva som er ulovlig? min jetbåt (vannscooter) veier 500kg med fuel, og tar 3personer/226kg last, er 12 fot, har fendere, tau, vanntette rom, og er CE merket, klasse C, og bråker mindre. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 (redigert) Williamsen er mye mindre leketøy enn en vannscooter. Men like morsom er vanskelig å få med seg 4 handleposer med mat, 2 barn og bikkje i en vannscooter. Eller 6 pizza bokser og 3 bokser salat. Det går greit i williamsen. I 30 knop rolig marsjfart på flatt vann. Redigert 18.August.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
christensenleif@msn.com Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 AVON regnes også for å være blandt de ypperste tror jeg mvh Leif Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 (redigert) Avon, Zodiac og Williams lager alle flott kvalitet. Men planløsningen skiller en del, og jeg tror Zodiac og Avon sine er større - rundt 3,5 meter - uten at det gir så mye mer plass ombord. Avon sin 320. Jeg tror de har samme Weber motor som Williamsene Zodiac Por Jet 350. De spekker også 98hesters motor. Her er en Williams film Det finnes noen eldre rib jeter med 2 takts motorer. De ville jeg styrt klar av. Mye røyk og mye bråk. Redigert 18.August.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.