Morten Sonniks Startet 16.August.2010 Del på Facebook Startet 16.August.2010 Sikringene ryker hele tiden i min Jabsco elektrisk toalett (model: 29200-0120) Til å begynne med var det nok overbelastning. Jeg renset kvern og impeller, og det hjalp en stund. Når går sikringene med en gang jeg vrir på bryteren/vrideren øverst. Jeg vet ikke hva som er galt. Kan virke som en kortslutning. Er suikker på om jeg må bytte hele pumpen, eller bare motoren. Noen tips/erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 16.August.2010 Del på Facebook Svart 16.August.2010 Bruk trege sikringer tilk dette. Trekker en del strøm den kverna Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
MajorAndy Svart 16.August.2010 Del på Facebook Svart 16.August.2010 Har haft samme problem og vil også gerne have et svar. Er det 15A sikringer? Andy Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 16.August.2010 Del på Facebook Svart 16.August.2010 (redigert) Mulig at sikringene som er beregnet er i snaueste laget, og at en burde gå opp til 20A. Svir ikke av ledningen for det. Spyler bare to-tre sekunder. Hvis du har mulighet for å låne et tangampèremeter, så kan du måle ut strømmen som kverna trekker Redigert 16.August.2010 av Bartesam (see edit history) Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Morten Sonniks Svart 17.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2010 Det er 25 A sikringer som brukes i denne pumpen. Jeg ble tipset å prøve kraftigere sikringer. Hvis de også ryker kan det være motoren/pumpa som må byttes ut. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Interessant. Der sidder helt sikkert 15A (blå) i min. Måske skal jeg overveje 20A så. Problemet har ikke været SÅ stort - der er måske gået 3-4 sikringer og ikke nogen i de sidste par uger. I Mortens tilfælde lyder det som om motoren har et problem, så. Andy Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Jeg har tilsvarende toalett. Spek er at det skal brukes 25A sikring. "Av praktiske grunner" har jeg midlertidig ( koblet toalettet til en kurs med 10A TREG sikring. Ikke hatt noen problemer med det. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.