andersb Startet 16.August.2010 Link til dette innlegget Startet 16.August.2010 Hei, kjenner til endel av reglene for import for amerikanskbygde båter, med amerikans motor, men hvordan blir det når båten er en 2003 mod, laget/bygget i italia, så solgt til usa som ny, vil den da ha ce merking fra salget som ny i europa, eller må den merkes på nytt? hvordan blir det evnt med maskinene, disse er jo lovlige i norge, og identisk som de som er solgt nye i norge, men hvordan blir dokumentasjons prosesssen? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 16.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 mente 420, men ser ikke ut som jeg får endret emne? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 16.August.2010 Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 Yanmar er japansk Det må da være det samme og impotere ny, som brukt båt vell? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Sydvesten Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 For en båt prosdusert i EU/EØS området og eskportert ut så er kun krav til at båten er CE merket om den er produsert etter 16, juni 1998, og har denne båten orginale motorinnstallasjon samet båten er CE merket (fra2003) er dette helt greit å ta inn... Det kan tenkes at noen har bygget båter beregnet for det ameerikanske markdet som ikke er CE merket.... Da er saken litt annerledes og båten betrtakted da som ny import i EU/EØS markdet på linje med amerikasnek båter, men dette bør sjekkes. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
andersb Svart 17.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 båten er en fabio buzzi, med 2x420 yanmar, amerikanerne er desverre ikke heeelt på topp hva dokumentasjon/papirer angår, så får se. om det mangler CE merking på båt/motor, hva skjer da med maskinene? er vel regler som sier at motorer må være nyere enn 06 derfra? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 Jeg tror du bør få bekreftet om båten er CE merket eller ikke før du bruker så mye mere energi her... Er den ikke det, vel da har du en utfordring siden maskinene er såpass gamle og de skal tilferedsstille dagens krav med tanke på støy og utslipp.. Er båten CE merket, men samsvarerklæringen mangel så regner jeg med at du få tak i dette fra produsenten i Italia... De bør ha orden på arkivet sitt, og kunne gi kopi av erklæingen som en gang fulgte med båten.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.