Jump to content

Sliter med båten som bare hopper opp og ned.

Mathias Eilertsen

Recommended Posts

Hei. jeg har nyrlig kjøpt en brukt båt. langstammet motor 30 hk. motoren er hevet av forrige eier. men jeg har et problem her. motoer er litt gammeldags så den har ikke el.tilt. så sliter litt med at båten beveger seg gjentatt hele tiden opp og ned med fronten. akkurat d samme skjer på flat sjø. har 5 hull til tiltpinnen. har jeg den i det 3. nederste så dreger motoren luft. har jeg den i hullet nest nederst, hopper båten. d samme skjer i det nederste hullet. tar jeg bort pinnen gir d samme effekt som om d skulle vært i det nederste hullet. noen som har ide'er?

Dette er som å høre om 60-70 tallets "Kuling". Hvis du står bak båten og sikter langs bunnen fremover, vil du sikkert se at bakerste del av bunnen krommer litt opp ? Dersom ja, kan du prøve å sparkle på de bakerste 20-40 cm av bunnen slik at denne blir rett, eller en ørliten visning ned dersom du har liten motor. Det er bare å prøve seg frem.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...