Øien16 Startet 17.August.2010 Del på Facebook Startet 17.August.2010 Hei! Jeg og min far har planer om å kjøpe ny båt når kommende vinter er over. Det vi har tenkt på er en skjærgårdsjeep, den må vere selvlensende og tåle å ligge en god del ute siden vi reiser mye også. Skal kjøpe med motor, vil helst at motor er stor nok til at den går i 30 knopp og opp over. Budsjettet er på opp til 130 000 kroner (om det er noen tusenlapper over gjør ikke det noe). Fra årsmodell 2004 og oppover. Er skjærgårdsjeep rett valg til fart forresten? Har sett på grp 425 sprint, er det bra båt med fart i?? Noen tips til valg? Gjerne kom med linker! Tusen takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 kjenner ikke GRP 425, men ville nok heller ha kjøpt noe litt større. En båt på 15-16 fot m/ 50-60hk gjør lett i overkant av 30 knop. Denne tror jeg kan cære et godt valg..: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23746919 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Øien16 Svart 17.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2010 Takk for svar! Ser bra ut den ja, må si meg enig i at 425 kanskje er litt lite ja. Kalesje er ikke så dumt det heller i og med at den kommer til å ligge ute en god del. Sitér dette innlegget Link to post
Ronjalynet Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 hyttenaboen hadde en lik båt som yamarinen intill i fjord da han kjøpte seg en større yamarin ,utrolig sjøbåt å går utrolig bra med 50 hk på, han hadde den i 6 år og alderig brukt kalesje hvis det regner renner vannet bare ut bak. bra båt!!! Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 øien 480 er en meget bra båt går gått med 50 hk. har du øien 16? hvor stor motor har du? Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Øien16 Svart 18.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2010 Har 9.9 tatt vekk blombering så 15 hk (yamaha 4-takter) Hvor stor har du forresten? Er veldig fornøyd med selvlensingen på den vi har nå, så det er et stort must.... Vannet renner bare ut bak, som du sier "Ronjalynet", så kalesje er i grunn ikke så viktig akkurat. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 (redigert) jeg har 20 hk yamaha 98 mod 22 knop 2.pers 30 hk 2-takt hadde passet godt tenker jeg 28 knop? ps hadde en gang øien 16 med 15 hk mariner den gjorde 18 knop med 1.pers gikk mye dårligre med 2.pers ps alt for liten motor har ikke vilet hatt noe under 20 hk på denne båten de er en meget bra båt ps viss skulle valgt så hadde jeg kjøpt meg store motor 30-50 hk 2-takt eller større, i steden for å bytte båt. hvor stor fart for du? Redigert 19.August.2010 av ibizafan (see edit history) Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Øien16 Svart 19.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2010 Ok :) Har ikke fått målt den skikkelig enda, målte den da det var grodd litt under båten, da gikk den i 11 knop bare med 1 person :( :( Regner med den går litt fortere enn det, men skal få målt hvor fort den går etter jeg har vasket den under... Uansett om det blir større båt neste år, så ender det nok opp med større motor på denne. Litt dumt at det ikke er styrekonsoll på den da, siden blir det større motor, må jeg nesten ha styrekonsoll også. Litt av grunnen til at vi skal ha ny båt er at den skal ikke vere på samme plass som øien-en, da det er hyttebåt/framkomstmiddel, så slipper jeg å frakte den fra plass til plass etter hvor jeg er også. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 de var svart dårlig må ha grod mye under der. den jeg hadde får ca 18 år siden den gjorde 17-18 knop med 1.pers 15 hk mariner Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.