Volvomekanikeren Startet 17.August.2010 Link til dette innlegget Startet 17.August.2010 Hey Sommer, Høst, Vinter eller vår? Vist det er oppussingsprosjekt lønner det seg vell og selge på høsten. Men en båt, som ikke er så mye fix fax på? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Chipsrederx85 Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 Skulle selge en 16 foter engang. Den gikk med engang det ble sommervær i en uke. Da får det stor etterspørsel. Vil tro at en varm sommerdag er det beste. Da er folk rastløse og gjør impulskjøp! (psykoloiske tester viser dette) Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 Å selge på denne tiden av året er hvertfall ikke lett. Har selv en båt ute for salg. Så langt er det svært mange som har vært innom annonsen men tror vel selv at kjøperne er mest aktive på våren / sommer og helst før den store sommerferien. Å kjøpet båten på høsten vil for mange bli en ren kapitalbinding i båt som man ikke nødvendigvis får brukt så mye grunnet høstmørke og sure kvelder. Videre så tror jeg mange kvier seg for jobben med opptak av båt og vinterkonservering osv... Videre så tror jeg også at det er lettere å få til et salg hvis det er såkalte små åpne båter kontra litt større ( over 20 fot). Markedet er nokså overfylt av båter nå for tiden som også gjør at etterspørselen synker drastisk. Har selv sett på og kunne godt kjøpt båt nå men som så mange andre må jeg nok lagre annonser på finn.no til min egen båt er solgt. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 Våren, helt klart. Jeg annonserte min forrige båt (Scand Baltic) i fjor. La den vel ut i månedsskiftet juli/august. OK interesse, forsåvidt. Men den ble ikke solgt før den ble tatt på land. Så la jeg den ut igjen i midten av mars i år. På 8-9 dager var det like mange klikk på annonsen som i hele perioden (3 måneder) i fjor. Det sier mye om interessen. Og båten ble solgt. Det har selvsagt litt å gjøre med at jeg gikk ut med en noe lavere pris andre gang. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Ronjalynet Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 ikke lett å selge! jeg har en 14 fots ungdomsbåt i god stand har lugge ute i 14 dager å eneste som har ringt er en annongse selger som har ringt 3 ganger!!! Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 eneste som har ringt er en annongse selger som har ringt 3 ganger!!! hehe, lurer på om det noen som har brukt slike annose selgere noen gang? Husker ikke helt hva de pleier å si, men var det noe om at de garanterer salg av båte innen 14 dager eller no. Noen som har testet? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
strawberry Svart 17.August.2010 Link til dette innlegget Svart 17.August.2010 (redigert) Solgte en gang en båt "til nevenyttig håndtverker" senhøstes. Hadde prøvetur/visning en vakker oktobersøndag! Da fikk nok de potensielle kjøperne et snev av sommerfølelse! Båten ble solgt, uten fnugg av pruting, til de første som kom ombord! Da den ble hentet påfølgende mandag var himmelens sluser åpne, og det var mørkt og ..vlig! Både selger og kjøper var allikevel fornøyde! Hadde været vært motsatt, hadde de ikke fått sett båten en gang! De kom langveisfra i finværet og tok visningen som en søndagstur! Ikke lett å se noen fasit på årstid i dette tilfellet! Mvh. STRWBRY Redigert 17.August.2010 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
olpi Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Jeg har også som regel solgt på sensommeren, men i år virker det som mange sitter på gjerdet, svært mange. Har en annonse på FINN og i løpet av vel en uke er det over 1100 visninger av annonsen. Mange har bedt om annonsen pr e-mail. og 5 har lagt den i sine lister. Tenkte kanskje at antall visninger man får oppgitt er antal ganger annonsen kommer frem i reultatlisten, men neida. Det er antall ganger annonsen har vært åpnet (undersøkte med FINN). Mange er nok ute etter et megakupp nå, og det holder ikke å få velholdt båt til bra pris. Det er kjøpers marked, men det virker som om omsetningen er veldig lav. Det betyr nok at de fleste ikke vil gi bort sin båt, men beholder den heller. For min del har jeg bedt om bud også. og det ser jeg også gjelder mange andre. Nå få får omsatt sine båter så blir det nok kanskje mest nybegynnere og spekulanter som blir igjen som kan handle båt. Får la annonsen ligge tiden jeg har betalt for. Deretter (om ikke før) tar jeg båten på land og tar vanlig vedlikhold og pakker den inn. Har kamerater som har sagt seg villig til å hjelpe meg når jeg etter hvert blir mer og mer indisponibel. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Skal du selge sjømannen Martin? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.