Båtten Startet 17.August.2010 Del på Facebook Startet 17.August.2010 Har en Honda BF8 (8 hk 4-takter). Har hørt at dette er den samme motoren som BF10 (altså 10hk utgaven) Er det mulig å bygge om min 8Hk til 10 hk? Evt. hvordan og til hvilken kost? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Mener det er BF10 og BF15 som er samme basismotoren. Ta en sjekk av sylindervolum på de forskjellige modellene så ser du hver som er like... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Båtten Svart 17.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2010 Har sjekket på Kellox, og det er BF8 og BF10 som er samme basismotor, så da må det vel være en form for struping eller plombering? http://www.kellox.no/index.php?id=9006 Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Tok en kjapp sjekk hos WF-Motor og det ser ut til at de nyere 8 og 10 hesterene er samme basismotor. Forrige modell (de med mer kantete deksler) mener jeg det var 10 og 15 hk som var like. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
småbåtentusiasten Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 (redigert) Vet konkret at forskjellen mellom BF 15 og BF 20 er ulik forgasser. Honda driver visst med mer enn bare "strupings-membranmer" (eget oppfunnet ord, fant ikke annet i farten). Koster mye originalt, så mye at det ikke var aktuelt for eget vedkommende. Kanskje annen forgasser for 8 og 10 også? Edit: Prisen for ny forgasser var så stor at det ville lønne seg å selge motoren og kjøpe den størrelsen man skulle ha - flere tusen kr. Ikke så godt å få tak i en defekt 10 hk eller, kanskje. Redigert 18.August.2010 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 20.August.2010 Del på Facebook Svart 20.August.2010 jeg ville ha sjekket om part nummer for ventilene er like også... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 17.Mai.2011 Del på Facebook Svart 17.Mai.2011 Noen updates på dette? satt å kikket på desse to motorene nå og alt er oppgitt likt i brosjyrene.. einaste eg fant var at 8 hk hadde 8hp@5000 og 10 hadde 10hp@5500 O/min. Kan de virkelig være identiske skal tro Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.