Jump to content

søkbart gammelt skipsregister, hvor finner jeg det?

jensemann2

Recommended Posts

• 3 måneder senere...

Vet ikke akkurat svaret på det du spør om, men kanskje noe av dette kan være til hjelp.

Du kan kontakte Skipsregisteret, Norsk Sjøfartshistorisk Selskap, Kystverket eller Norsk Maritimt Museum og høre om de har noe eldre informasjon?

Det er bøker å få kjøpt om emnet

En oversikt over skip før 1930 ligger på nett, men har ikke funnet noe fra 50-70 årene!

Det finnes oversikt over vrak langs norskekysten her og her som også inkluderer nyere skip!

Det er mulig å få kjøpt rapporter her, men aner ikke hvor gode de er!

Det er mulig noen har noe historie eller forslag til hvor slikt er tilgjengelig på Norsk Skipsfarts Forum eller STP's skipsfartsforum!

Redigert av adeneo (see edit history)

Hei

Skipsregisteret NOR er søkbart på skip som var "aktiv" pr. 1.8.1992. Med aktive skip menes skip som ikke var slettet pr. dette tidspunkt. For å finne skip slettet før 1.8.1992, må man går til de respektive statsarkiv, se liste her:

http://www.nis-nor.no/Dokumenter/Historikk%20f%C3%B8r%2015.05.92.aspx

Dette gjelder jo kun skip som har vært registrert i skipsregisteret, for fartøy under 15 meter (tidligere 25 brt)/frivillig registrering, er det jo ikke sikkert at du finner dem uansett. De historiske arkivene over slettete fartøy som er levert statsarkivene er heller ikke elektronisk søkbare.

Muligens sjøfartsmuseumene kan ha noe info.

Anita Malmedal, Skipsregistrene

Hallo ticotre,

Det var virkelig hyggelig å registrere at selveste Nis-Nor er representert i dette utmerkede forum!

Jeg ser selv en flittig bruker av Nis-Nor på nettet og de gangene jeg har vært i direkte kontakt med dere har det vært en utsøkt positiv opplevelse!

Lykke til videre med en flott jobb!

Vy 73 en 88 de LA7IN/MM, LNZC, LJ3L

Med vennlig hilsen POSEIDON

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...