jensemann2 Startet 18.August.2010 Del på Facebook Startet 18.August.2010 Jeg er interessert i et register som dekker båter som er forlist, hugget osv fra 60-70 tallet og oppover. Hvor finner jeg det? Sitér dette innlegget Link to post
færd Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 Mulig www.faktaomfartyg.se kan være noe. Sitér dette innlegget Link to post
treklogg Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 Skipsregisteret dekker nok ditt behov..? På "Type" vel du "Historical data" og på "Status vessel" vel du "All (active and deleted)". Sitér dette innlegget "Fast window went on reason" Link to post
jensemann2 Svart 21.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2010 kan ikke finne skip som er slettet for 20-30 år siden der nei.. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 21.November.2010 Del på Facebook Svart 21.November.2010 (redigert) Vet ikke akkurat svaret på det du spør om, men kanskje noe av dette kan være til hjelp. Du kan kontakte Skipsregisteret, Norsk Sjøfartshistorisk Selskap, Kystverket eller Norsk Maritimt Museum og høre om de har noe eldre informasjon? Det er bøker å få kjøpt om emnet En oversikt over skip før 1930 ligger på nett, men har ikke funnet noe fra 50-70 årene! Det finnes oversikt over vrak langs norskekysten her og her som også inkluderer nyere skip! Det er mulig å få kjøpt rapporter her, men aner ikke hvor gode de er! Det er mulig noen har noe historie eller forslag til hvor slikt er tilgjengelig på Norsk Skipsfarts Forum eller STP's skipsfartsforum! Redigert 21.November.2010 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OlavMB Svart 21.November.2010 Del på Facebook Svart 21.November.2010 Hei Skipsregisteret NOR er søkbart på skip som var "aktiv" pr. 1.8.1992. Med aktive skip menes skip som ikke var slettet pr. dette tidspunkt. For å finne skip slettet før 1.8.1992, må man går til de respektive statsarkiv, se liste her: http://www.nis-nor.no/Dokumenter/Historikk%20f%C3%B8r%2015.05.92.aspx Dette gjelder jo kun skip som har vært registrert i skipsregisteret, for fartøy under 15 meter (tidligere 25 brt)/frivillig registrering, er det jo ikke sikkert at du finner dem uansett. De historiske arkivene over slettete fartøy som er levert statsarkivene er heller ikke elektronisk søkbare. Muligens sjøfartsmuseumene kan ha noe info. Anita Malmedal, Skipsregistrene Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 22.November.2010 Del på Facebook Svart 22.November.2010 Hallo ticotre, Det var virkelig hyggelig å registrere at selveste Nis-Nor er representert i dette utmerkede forum! Jeg ser selv en flittig bruker av Nis-Nor på nettet og de gangene jeg har vært i direkte kontakt med dere har det vært en utsøkt positiv opplevelse! Lykke til videre med en flott jobb! Vy 73 en 88 de LA7IN/MM, LNZC, LJ3L Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
OlavMB Svart 22.November.2010 Del på Facebook Svart 22.November.2010 Hei igjen det er min kone Anita som er ass.direktør i SR. Hun har forøvrig callsign LA6BV. SR har egen brukerid, men hun husket ikke passw. og brukte vår private. Olav Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.