DIYglenn Startet 18.August.2010 Link til dette innlegget Startet 18.August.2010 Hei! Er i ferd med å bytte ut instrumentene og styresnekka på båten min, en åpen glassfiberbåt med styrekonsoll. Fra før av har den en knopmåler og en turteller, som for sikkerhetsskyld er montert i forskjellig høyde, og står langt fra hverandre. Jeg skal nå skaffe nye instrumenter, og bore ut nye hull til dem. Det som selvfølgelig vil skje, er at jeg står igjen med noen hull på instrumentpanelet jeg ikke vil ha der, derfor tenkte jeg følgende: - En treplate trukket med grå skai (evt. tynn skumgummi imellom - Treplate skrus fast i styrekonsoll (4-6-8 "pene" skruer) - Instrumenter fest som normalt, og hull som en gang eksisterte er bare synlige fra undersiden, evt. sparkles igjen for å ha noe å bore i, i tilfelle nye instrumenter kommer delvis i de gamles utskjæringshull. Hva tenker dere? Hvilken tykkelse på treplate? Om jeg sparkler igjen de gamle hullene og dekker over med en plate, så burde jo 2-3mm være mer enn nok? Er snakk om 35 x 25 cm kanskje, så er ikke så mye. Hva slags plate er det best å bruke? Vannfast finer? Hvordan bør skai festes fast? Har prøvd kontaktlim fra biltema tidligere, dette dugde ikke til mye mer enn håndballklister. Er takknemlig for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Thomas Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Hei. Her var det ikke mange svar.. :) Driver å skal gjøre noe av det samme selv, og tror jeg går for omtrent samme løsning som deg. Etter hva jeg har skjønt finnes det noen skruer med tilhørende "plast-deksler" (Ø ca 12mm)til å feste plater med Skai på. Dette ser relativt bra ut. Istedet for finèr, kan du evt bruke king starboard -plater fra Maritim. Plater av plast, som er lette og bearbeide. Når det er sagt, er jeg usikker på hvordan dette kontaktlimet til skaien hefter på disse platene. Platetykkelsen tror jeg ikke trenger å være mer enn 6 mm. Thomas. Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Birchwood 320 Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Eg fikset ein skjærgårdsjeep for nokre år sia med samme problem. Der valgte eg 3-6 mm oksydert alu plate. Det er lett å bore i. Det skinner ikke for gale fra sola. Og det eiret faktisk ikke. Mulig du bør velge sjøvannsbestandig alu da.. Men et forslag bare Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
880 Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Sjekk med www.retronic.no De lager paneler til båter som tåler fukt.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.