Lazyjack Startet 18.August.2010 Del på Facebook Startet 18.August.2010 Jeg ser etter en type mutter(12mm.) som kan låses, evt. kun kan skrues av med spesialverktøy? Noen som kjenner til noe sånt? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 eneste jeg kan komme på er låsbare hjulmuttere til bilfelger. Men jeg er usikker på dimensjonen her. det finnes også boltlåser til påhengsmotorer Sitér dette innlegget Link to post
Kaldfisk Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 Denne kanskje ? http://www.bilmateriell.no/nedlasting/bilm_cdc_side_041-056.pdf side 4/H Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
Sjøtunga Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 Utfordringen blir kanskje å finne noe som tåler det korrosive miljøet på en båt. Jeg går ut fra at dette er utvendig, siden det kan stjeles? Du har ikke en nærmere beskrivelse og/eller bilder da Late-Jakob, så kan vi hjernestorme litt på fikse løsninger her Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
GlennIversen Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 eneste jeg kan komme på er låsbare hjulmuttere til bilfelger. Men jeg er usikker på dimensjonen her. De fleste hjulbolter er vel 14X1,5 mm så da skal vel kanskje ikke det gå Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Lazyjack Svart 18.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2010 Denne kanskje ? http://www.bilmateriell.no/nedlasting/bilm_cdc_side_041-056.pdf side 4/H "Black top" så ikke dum ut, jeg får måle mutterstørrelsen siden den tydeligvis skal dekke mutteren. Takk for tipset! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 (redigert) De fleste hjulbolter er vel 14X1,5 mm Hvor har du det fra? Både M12x1,5 og M12x1,25 er helt vanlig som hjulmutre, i tillegg til M14, 1/2"UNC m.m. Her er det mange muligheter å velge i... Redigert 18.August.2010 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kjetil1 Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 Hvis det er boltene som holder påhengeren, kan du ta en lettvint løsning, hvis du har sveiseapparat. Grill på ei god perle på bolten utfor mutteren, da må man slipe bolten før mutteren kan fjernes. Bare husk å koble fra batteri, ha jordingsklemma på/så nær bolten som mulig og skjerm båt og motor for sveisegnister. Gjorde det på de fire på min... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
GlennIversen Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 Hvor har du det fra? Både M12x1,5 og M12x1,25 er helt vanlig som hjulmutre, i tillegg til M14, 1/2"UNC m.m. Da har jeg regelrett driti meg ut her og beklager den på det sterkeste hehe Tror ikke jeg har hatt en bil opp igjennom årene som IKKE har hatt 14, 1/2 Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Lars Moe Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Locktite har et gjengelim, men da er mutteren låst for alltid. Det er kanskje ikke det som er meningen? Eneste måten å løse opp limet er varming til 300 gr.C Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 19.August.2010 Del på Facebook Svart 19.August.2010 Hvis det er boltene som holder påhengeren,sveiseapparat. Gjorde det på de fire på min... Kjenner en som gjorde dette på sin nye DF 115. Da brukte noen drittsekker motorsag og skar filler av hele akterspeilet får å få rappe motoren (mens båten sto på en låve) Etter dette monterte han ei syrefast skinne på hele innsiden som de nedre boltene gikk gjennom i tillegg til å sveise muttrene! Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.