Jump to content

Noen som kjener til Sea King 38. lette og selge?

altmuligbåt

Recommended Posts

Hei

Driver og selger en Princess 45 og har en som vil bytte inn en Sea King 38 2004 model.

Men det finnes ikke så mye info om disse på nettet.

Er det noen som kjener dem og eventuelt vet hvor mye det er mulig og få for en slik en?

Skal eventuelt selges videre for og kjøpe en støre båt.

Dette er hva jeg har fått av info om båten.

åten er en Sea King 38 2004 mod . kjørt ca . 350 timer

2 stk mercruiser 300 med bravo 3 drev - fulgt alle servicer .

Lowrance 10,4 plotter ¨

stereo med 4 høyttalere

Varmt og kaldt vann med dusj ute og inne .

6 hk baugthruster

Engbo 34 vinsj bak

Landstrøm med lader og 220 v uttak flere steder i båten

El . toalett m/ septiktank

Eber D 5 varmer

Led lys i alle rom

3 adskilte sovekabiner

Ny kalesje i sommer

Blir glad for alle tips :cheers:

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Etter hva jeg har hørt var dette selvbyggerbåter. Skroget støpt i Østfold og interiøret montert av kunden. I det siste har de vel også ingått en avtale med et verft på Orust som innebærer at skroget fremdeles støpes i Østfold, mens resten blir laget og montert på Orust. Slik sett har vel de sist produserte båtene(Orust) en relativt fin finnish.

Redigert: Interiør i Orust-kvalitet var det vist. Skumleste testen nå....

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

enig med siste.. minst 20% under markedspris for innbytte.. du skal tross alt ta noe inbytte som du ikke kjenner og du får kanskje utgifter med båten.. i dagens marked tror jeg at dette er en såpass "sjelden" båt at du sliter med og selge så sant du ikke nærmest skal dumpe den i markedet.. jeg ville nok styrt greit unna såfremt du ikke kunne tenkt deg slik båt.

100% sikkert er at han som vil ha innbytte har urealistiske forventinger til pris på sin båt..

Tomt for Diesel nå igjen!!

Kjempegreie båter som er godt utnyttet med 3 kabiner og 2 sittegrupper. Produsenten (Sea King) har så vidt jeg vet kun laget skroget. De aller fleste båtene er derfor "hjemmesnekret". Vær derfor obs på kvaliteten på arbeidet. Kun noen få eksemplarer som er utrustet av profesjonelle. Ellers ble formen solgt til et svensk firma, og heter nå SeaQueen. Der blir den solgt som en luksusbåt for over 3 mill. Tror ikke den er lettere å selge en den båten du har. Tror heller jeg hadde ventet på tilslag på Princessen uten inbytte. Da vet du i hvertfall hva du har, og hva du skal selge.

Redigert av SeaKing38 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...