altmuligbåt Startet 18.August.2010 Link til dette innlegget Startet 18.August.2010 Hei Driver og selger en Princess 45 og har en som vil bytte inn en Sea King 38 2004 model. Men det finnes ikke så mye info om disse på nettet. Er det noen som kjener dem og eventuelt vet hvor mye det er mulig og få for en slik en? Skal eventuelt selges videre for og kjøpe en støre båt. Dette er hva jeg har fått av info om båten. åten er en Sea King 38 2004 mod . kjørt ca . 350 timer 2 stk mercruiser 300 med bravo 3 drev - fulgt alle servicer . Lowrance 10,4 plotter ¨ stereo med 4 høyttalere Varmt og kaldt vann med dusj ute og inne . 6 hk baugthruster Engbo 34 vinsj bak Landstrøm med lader og 220 v uttak flere steder i båten El . toalett m/ septiktank Eber D 5 varmer Led lys i alle rom 3 adskilte sovekabiner Ny kalesje i sommer Blir glad for alle tips Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Denne er vel relativt sjelden. Er den svensk bygd eller fredrikstad bygd? Ikke akkurat det jeg vil kalle superkurant båt Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Fant en test av den her og en hjemmeside her. Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Ligger noen på FINN http://www.finn.no/finn/boat/used/result?BOAT_MAKE=8155&BOAT_CLASS=6923 Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 (redigert) Etter hva jeg har hørt var dette selvbyggerbåter. Skroget støpt i Østfold og interiøret montert av kunden. I det siste har de vel også ingått en avtale med et verft på Orust som innebærer at skroget fremdeles støpes i Østfold, mens resten blir laget og montert på Orust. Slik sett har vel de sist produserte båtene(Orust) en relativt fin finnish. Redigert: Interiør i Orust-kvalitet var det vist. Skumleste testen nå.... Redigert 18.August.2010 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Blue_Dragon Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Skal du ta den i innbytte så må du tenke værst mulig pris slik forhandlere gjør. Minst 20% under markedspris. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 enig med siste.. minst 20% under markedspris for innbytte.. du skal tross alt ta noe inbytte som du ikke kjenner og du får kanskje utgifter med båten.. i dagens marked tror jeg at dette er en såpass "sjelden" båt at du sliter med og selge så sant du ikke nærmest skal dumpe den i markedet.. jeg ville nok styrt greit unna såfremt du ikke kunne tenkt deg slik båt. 100% sikkert er at han som vil ha innbytte har urealistiske forventinger til pris på sin båt.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 (redigert) For å være veldig ærlig: jeg hadde ikke tatt denne i innbytte. Aldri i verden. Den tror jeg det er stor risiko for at jeg hadde brent inne med Jeg kan ikke si at jeg kjenner igjen Orust kvaliteten i de bildene på Finn. Redigert 18.August.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stbotnen Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 (redigert) Kjempegreie båter som er godt utnyttet med 3 kabiner og 2 sittegrupper. Produsenten (Sea King) har så vidt jeg vet kun laget skroget. De aller fleste båtene er derfor "hjemmesnekret". Vær derfor obs på kvaliteten på arbeidet. Kun noen få eksemplarer som er utrustet av profesjonelle. Ellers ble formen solgt til et svensk firma, og heter nå SeaQueen. Der blir den solgt som en luksusbåt for over 3 mill. Tror ikke den er lettere å selge en den båten du har. Tror heller jeg hadde ventet på tilslag på Princessen uten inbytte. Da vet du i hvertfall hva du har, og hva du skal selge. Redigert 18.August.2010 av SeaKing38 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.