Christian_V Startet 18.August.2010 Link til dette innlegget Startet 18.August.2010 Heisann, Har til hensikt å kjøpe en pent brukt DC nå ila høsten. Ser for meg en rundt fem år gammel båt - ikke eldre. Jeg hadde tenkt å søke etter en båt med diesel, men ser at man får mye for pengene ved å kjøpe bensin - både innenbords- og utenbords. Prisidé: ikke mer enn kr 300 000 - helst kr 250 000. Ønsker også en båt som er 20 fot eller mer. Setter pris på innspill her folkens. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Yamarin Yamarin Yamarin med Yamaha Yamaha Yamaha Er en grunn til at båtjournalisene gang på gang setter de øverst i testene sine. Gode sjøegenskaper, god kvalitet og gode motorer. Og det er norges mest solgte båtmerke - så når du skal bytte har du en skikkelig kurant båt. Men hvorfor DC? hvorfor ikke en liten hardtop eller bowrider? Sitér dette innlegget Link to post
Christian_V Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Hardtop kan være aktuelt. Ønsker litt fribord og høyde på båten, og da pleier bowrider å være uaktuelt. Kunne vel mest tenkt meg en nyrestaurert Draco 21 eller 23 med nyere diesel, men siden båten skal finansieres kan ikke lån og båt tilsammen være mer enn 12 år. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 De fleste mindre DCene av nyere årgang har Mercruiser 1,7DTI. Det er en del som sliter litt med denne motoren. Jeg hadde valgt båt med utenbordsmotor. Sitér dette innlegget Link to post
Christian_V Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Ja, jeg har tenkt litt på om det kanskje er tryggest med en påhengsmotor. Men så er det så mange som er bekymret for 4-takts påhengsmotorer for tiden. Det ligger bl a endel diskusjoner om dette her på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
Nor-Oles Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Hei. Jeg synes Skibsplast 605 er en kjempe båt. Den har en liten cabin som en kan lagre ting eller overnatte en natt i, plass til porta potti, vask og er en båt som jeg er kjempegodt fornøgd med. Enkelt og gå rundt båten og har greit med stueplass. Veier ca 1000kg med motor så den er grei og dra på henger. Min er tilsalg nå men er en 2001mod så den er vel litt gammel for deg, men er en veldig flott båt. Sitér dette innlegget Link to post
Christian_V Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Hva med denne? Min link Blir disse for innestengt? Hvordan er det med forbruket på en slik motor? Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Prøv en Triton 225 helt grei båt til en billig peng Sitér dette innlegget Link to post
Christian_V Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Er det noen som har erfaring med disse båtene? Min link Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 De to "speed sjarkene" du linket til liker jeg veldig godt. Jeg var veldig nære å kjøpe en Antares 650 med 90 heser Suzuki. Jeg skulle ha den som en helårsbåt. Ærlig og redelig kvalitet. OK sjøgenskaper og et utseende som i hvertfall jeg liker godt. Den funker også som badebåt med det store akterdekket. Sitér dette innlegget Link to post
Christian_V Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Jeg er litt usikker på 90 hk og denne båten. Er dette en tilstrekkelig motorkraft for en slik båt med hele familien? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 (redigert) Tja - selgeren mente det var helt greit. Båten tåler uansett ikke så stor fart - den er ganske flatbunnet. God marsjfart rundt 18-22 tenkte jeg. Den gamle 90 hesteren har samme blokk som dagens 100 hester (90 hesteren til Suzuki er ny i år - mindre slagvolum) og den har godt dreimoment. Det er nok viktigere enn antall hk på en båt som denne. Redigert 18.August.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Jeg liker godt disse bakveggbåtene. Husk og prute. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 enig om at det er bra prutningsmonn. Jeg hadde tilbud på en ny 650 Antares med 90 hester og alt nødvendig av tau og fendere og bunnstoff på vannet 259 tusen i fjor vinter. Og da var vi ikke helt ferdig prutet heller. Målet var 250 tusen med en liten Garmin montert - men så langt kom jeg ikke. Pengene forsvant i noe annet i stedet. Sitér dette innlegget Link to post
Christian_V Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Hm. Forstår jeg deg rett om du hadde en splitter ny Antares med en ny 90 hk til 259000? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2010 Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 jeg hadde tilbud om å kjøpe en for den prisen Sitér dette innlegget Link to post
Christian_V Svart 18.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2010 Ok, det hørtes jo ut som en veldig gunstig pris. Hva med Skibsplast? Link Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 19.August.2010 Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 ibiza 20 touring med 140 eller 150 hk påhenger suzuki eller yamaha 4-takter viss jeg skulle valgt. har lyst på en sliken selv 2005 mod eller nyere Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Christian_V Svart 21.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2010 I dag var vi hos forhandler og så på Antares 680. Dette var en fin båt. Dessverre var det slik at det ble en lang liste med ekstrautstyr som burde være med for å kjøpe en slik båt. Man bør nok minst regne en rundt kr 50 000 i nødvendig ekstrautstyr når man kjøper ny bår hos forhandler. Vi ble derfor litt skuffet da båten sannsynligvis ville komme på kr 400 000 inklusive utstyr - dette med noe rabatt. Selve båten var grei, og den var forholdsvis romslig og praktisk. Forhandleren spurte oss om vi kunne være interessert i å kikke på Antares 750, og der gikk vi selvsagt i fella. Antares 750 var vesentlig bedre utstyrt, mer plass og flere praktiske detaljer. Denne har utsalgspris på kr 535 000, men vi kunne få den til kr 500 000 (inkl 150 hk Suzuki). Ekstrautstyr kommer eventuelt i tillegg. Vi syntes at varmeapparat, kalesje og kartplotter burde være med - så nå venter vi på en tilbud fra forhandler. Innspill eller kommentarer vedrørende båtvalg? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.August.2010 Link til dette innlegget Svart 21.August.2010 (redigert) ja det blir fort tar du den så tar du den så tar du den - særlig når selgeren er god. Mitt råd (som er et gammelt råd fra Ingvar Johnsen i NSSR): kjøp båt du vokser inn i ikke ut av. Du venner deg fort til størrelsen på båten - og jo større båt jo mindre væravhengig blir du Har dere råd til den største båten så kjør i vei. Akkurat båten vet jeg ikke noe særlig om - men når dere er oppe i 1/2 mill er det mye flott å velge i. Markedet er tregt for tiden. Bruk tid, få tilbud fra flere forhandlere og prut i vei. Masse å spare i dagens marked. Har du tid til å vente så vent et par måneder til - da er båtsalget over - og forhandlerne begynner å tenke på at de skal ha penger i kassa i stedet for båter på lager. Markedet er dårligere i år enn på mange år. Is i magan og litt kynisme kan være fordelaktig her. Redigert 21.August.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 24.August.2010 Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 Ok, det hørtes jo ut som en veldig gunstig pris. Hva med Skibsplast? Link Har en tilsvarende 2002 modell, med samme motor. Anbefales ubetinget! Er du på jakt etter en båt med klassens største cabin, masse stueplass og praktiske løsninger, anbefaler jeg at du tar en titt på Skibsplast 655. Og 290.000 høres rimelig ut for en 2004 modell med aktuell motor. Suzuki DF140 er mer enn sprek nok for båten, samt er svært stillegående i rolig fart . Svertekampanjene mot 4-taktere bør du ikke bry deg om. Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 24.August.2010 Link til dette innlegget Svart 24.August.2010 Ser ibiza fan anbefaler Ibiza 20 turing.. IKKE KJØP! den båten har ikke noe og gjøre over 15 knop!! Har hatt den selv og forstår ikke hvorfor folk anbefaler den!! den er alt for flatt i bunnen til og være en moderne båt... Ellers anbefaller jeg det meste til Ibiza (Ibiza 21 er lik under vann) 4takt eller 2 takt,, Jeg vurderer og bytte ut min 2takt med 4 takt pga støy.. Lykke til med båt kjøp.. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Christian_V Svart 26.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Takk for feedback. Har vel neeesten bestemt meg for å slå til på ny Antares 750 dersom forhandleren kan hoste opp et godt tilbud for ekstrautstyr. Båten og motor (150 hk Suzuki) har en veiledende pris på kr 535 000, men denne kan jeg få for 500 blank. Ekstrautstyr som jeg ønsker å ha med er: Kalesje: veiledende kr 20 000 Kartplotter/ekkolodd: veiledende rundt kr 12 000 Wallas 1900: veiledende: kr 20 000 Hadde håpet å ende på rundt kr 530 000 totalt - men vi får se. Er det noen som kan meddele erfaringer rundt Suzuki (150 hk) 4-takt? I følge forhandler er dette motoren som kommer best ut av alle tester, og skal være meget god og pålitelig, samt lave driftskostnader. Jeg har blitt skremt litt av alle disse 4-takts historiene. Sitér dette innlegget Link to post
Overskyet Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 suzuki er japansk kvalitet det, så jeg tror du blir veldig fornøyd! Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 , men siden båten skal finansieres kan ikke lån og båt tilsammen være mer enn 12 år. Da tror jeg du forholder deg til feil bank. Har du snakket med andre banker eller finansieringsselskap? Det beste er å kontakte en lånemegler. De skaffer deg det du trenger (innenfor rammen av hva din økonomi tillater) til best mulig betingelser. Meglerne er som regel leverandørfinansiert, dvs. kostnadsfritt for deg som kunde. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.