Christian_V Svart 26.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Ja, det er jeg enig i, Cruiseliner. Nå skal det bemerkes at innlegget du sikter til er litt utdatert da jeg nå har valgt en båt som er større enn 7 meter. Da endret tingene seg mht lånefinansiering. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.August.2010 Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Jeg har blitt skremt litt av alle disse 4-takts historiene. Det har ikke jeg til tross for at jeg har to av dem, en fra 2001 og en fra 2007 og enda ikke hatt noen form for problem med noen av dem. Sikkert bare flaks? De er av merket Suzuki. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Christian_V Svart 26.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Betryggende å høre mht Suzuki 4-takter. Fikk tilbakemelding fra forhandler i dag. Pris med ønsket utstyr kr 548 000, men etterhvert kunne man få til kr 540 000. Da koster båt og motor kr 499 000 (veiledende kr 535 000), og ekstrautstyr ca 40 000 (Wallas 1900, Kalesje, kartplotter/ekkolodd - alt ferdig montert). Dvs kr 10 000 mer en forhåpningene tilsa. Veiledende pris totalt med ekstrautstyr kr 599 000. Sitér dette innlegget Link to post
Christian_V Svart 28.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2010 Ja, da har vi hatt enda en tur hos forhandler for å gå over båten pånytt. Blir mer og mer klar for denne båten - den er enkel, men har mange praktiske løsninger og det er en romslig båt. Eneste som er dumt er at det kun er ett batteri som følger med. Spurte om det kunne installeres ihvertfall et batteri til forbruk. Det er standard med landstrøm, men det er greit å kunne ha litt strøm dersom man ligger i en vik. Skal bli interessant hva det vil koste å få installert en treveis bryter og et batteri til, men det burde ikke være veldig dyrt syntes jeg. Dessverre er det kun én stikkontakt fremme i kabinen (230V), men det bør være ett til i kabinen og ett oppe - i tillegg bør det være 12V stikk ved siden av 230V stikkontaktene, da 230V kun er beregnet for landstrøm. Har forespurt pris på to ekstra 230V og to 12V uttak, slik at vi ikke er avhengig av landstrøm. Sist: varme under kalesje ute/akterdekk. Hva skal vi gå for der? Fant en artikkel hvor mange hadde god erfaring med oljebrenner, men finner ingen slike produkter på nett. Mulig jeg er tett, men noen som kan hjelpe? Ellers tror jeg vi gleder oss til en lang sommerferie på sjøen til neste år. Tror sesongen kommer til å starte tidlig... Sitér dette innlegget Link to post
ADNOH Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Jeg er som en lengre opp svært godt fornøyd med min Skibsplast 605, har hatt båten i 6 år og har fortsatt ikke funnet andre båter i denne størrelsen som jeg har lyst på! Den har mange praktiske løsninger som gjør den fleksibel i bruk, den fungerer like godt på fisketurer som soling. Det eneste som er dumt er at båten ikke lenger produseres. Det finnes mange på bruktmarkedet med 70hk, dette er alt for lite du må enten ha 90 eller 115hk. Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.