DIYglenn Startet 19.August.2010 Link til dette innlegget Startet 19.August.2010 Hei hei folkens! Tenkte vi kunne prøve å lage en sticky her på forumet, med en liste over gode butikker, både Norske og utenlandske. Hadde vært greit for oss båtfolk å ha et "oppslagsverk" slik at vi vet hvor vi finner billig fortøyningsutstyr, hvor er det billige motordeler (som er bra), hvem selger elektronikk billig etc. Få inn alle butikker som er verdt å nevne, så blir det enklere for oss båtfolk å finne det vi trenger til rett pris. Jeg kan begynne med en relativt ny erfaring: "greatlakesskipper" på eBay.com, evt: GreatLakeSkipper.com Hadde aldri hørt om butikken, men kan bekrefte at service er bra! Jeg var ute etter et sett med 5 Faria-instrumenter for OMC, og fikk raskt svar fra denne personen når jeg spurte om det ville passe min motor: Hello! It sure looks like these are exactly what you would need. If the connections are the same, you should just be able to plug them in and go. As long as your fuel send is a standard 30-240 ohm (which 99.9% are) the fuel gauge will work fine, as well as the OMC trim gauge and Systems check tach. The others are pretty much universal. Yes they are all tan. We do email the tracking number when they ship. We do ship to Norway every week. You must have many many boats there - must be to catch all that LUTEFISK! Ekstremt hyggelig service. Enda bedre er prisen! Jeg skriver her nå opp de fem instrumentene (alle Faria), og ca. norsk pris: - Turteller m/ System Check 1900,- - Bensinmåler 400,- - Voltmåler 400,- - Speedometer (trykkmåler) 1000,- - Tilt-indikator 400,- Altså ca. 4000,-. Jeg betalte 1200,- inkl. frakt for alle 5. Blir det tatt i tollen, blir det ca. 1800,- inkl. moms og fortollingsgebyr. Et bra kjøp! Andre som kjenner butikker der man kan gjøre et kupp? Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 19.August.2010 Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 Det blir ikke "tatt" i tollen, men garantert "momset" inn. Har akkurat kjøpt varer fra USA til over kr. 10.000,-. Smertefritt og kun momset. Det er fritak for toll på bil-deler, båt-deler og mye annet. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
DIYglenn Svart 20.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Ai, det visste jeg ikke! Fint, da er det jo snakk om ca. 1650,- totalt da :) Men skulle gjerne fått høre hvilke butikker du bruker? Del dine erfaringer med butikkene du handler til! Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Kan legge ved DENNE, har brukt disse og her er det også lave priser og veldig god pris. Selger motordeler til de aller fleste motorer. Rask respons med god oppdatering av hvor varene er osv... Men skal du handle Mariner og Merc deler mener jeg å huske at de har en policy om at dette ikke skal shippes ut av USA, og da løses det enkelt med å skaffe seg en JetCarrier konto/adresse i statene. Med Jetcarrier sparer du litt på frakten også, men da tar forsendelsen litt lenger tid (noen dager bare) JETCARRIER Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
DIYglenn Svart 26.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Fikk nå varene fra butikken jeg kjøpte hos (via eBay). Tok 4 dager! Ble moms, ellers ingen problemer. Totalt 1650,- for 5 instrumenter, inkl. moms + fortolling fra posten (110,-). Moms var ikke beregnet av frakt, kun vare (i utgangspunktet pleier de vel å sette moms på både produkt + frakt over 200,-?) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 28.August.2010 Link til dette innlegget Svart 28.August.2010 "As long as your fuel send is a standard 30-240 ohm (which 99.9% are) the fuel gauge will work fine, as well as the OMC trim gauge and Systems check tach. The others are pretty much universal." Mulig at du må bytte sender, det brukes ikke samme ohm-verdi i europa som i USA. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 28.August.2010 Link til dette innlegget Svart 28.August.2010 AktivMarin, er ganske billige på alt. Og de har den beste service jeg har sett! Har de ikke noe inne så ringer de deg når det kommer. De kommer med tips, til hva din båt/motor trenger osv. Beste butikken jeg har vært inne i. Mvh Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
DIYglenn Svart 2.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2010 Mulig at du må bytte sender, det brukes ikke samme ohm-verdi i europa som i USA. Skal kjøpe sender, har det ikke fra før. Er en universalsender hos Marineshop til 350,- Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 2.September.2010 Link til dette innlegget Svart 2.September.2010 Genrelt har vi i Norge et nærmest hellig forhold til priser. Den lokale båtbutikken vet ganske sikkert at diverse deler er billigere på internett. Det faktisk ikke uhøflig å spørre "hva kan jeg få denne for?" Veiledende priser er et håpløst begrep. "Villedende priser" er mer treffende. Det er jo også mulig å gjøre avtaler: F.eks : "Jeg skal hvert år ha 5 liter bunnstoff av merke X. Hvis jeg køpe det fast hos deg, hvilken pris kan du gi meg på det?." Noen selgere kan bli litt overrasket, men i utgangspunktet vil jo alle selge og ingenting er som gode rykter i et båtmiljø. En slik god gi-og-ta-kommunikasjon (hyggelig "pruting") mellom selger og kjøper skaper også tettere bånd og begge blir mer "lojal" mot den andre. I det lange løpet kan det ofte bli billigere og bedre. Imidlertid ser jeg at noen grossister i Norge legger til urimelig store avanser på prisene. Det ser bl.a. ut til å gjelde elektriske instrumenter som er rimelige å fremstille. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.