Verrie Startet 19.August.2010 Link til dette innlegget Startet 19.August.2010 Jeg venter kalesjemaker neste uke for å ta mål av kalesjen til båten. Utforming blir omtrent som i dag, kun med endring helt akter hvor jeg ønsker kalesje oppdelt med glidlås til port ned til badeplattform. Men jeg ønsker annen farge, i og med at nåværende farge gir "skittent" utseende samt at den begynner å bli sliten. Nåværende blir brukt i vinterhalvår heretter. Lètrekk til flybrigderekkene er bare 2 år gammel, men må byttes ut samtidig som kalesje slik at man får en gjennomført stil på det. Denne kan også brukes vintertid slik at den ikke er bortkastet. Det vil også i vinter bli gjort endring med trekket over styrposisjon. Denne skal taes bort, for å å tillaget posetrekk til stoler, samt trekk over instrumenter med videre. Trekket vil mao ikke bli synlig utenfra som i dag. Men så er det fargevalg da. Jeg har i utgangspunktet tenkt marineblå/mørk blå. Men enkelte advarer meg mot dette, og vil ha lys. Vel vitende om at det helt sikkert blir mange forskjellige svar også her, ønsker jeg å forhøre meg om medlemmenes syn på fargevalg, og gjerne hvorfor man velger de farger man velger. Båten som skal ha nye kalesjer er denne : (dere får unnskylde skitten båt med videre. Rakk ikke storvasken før sommeren i år......) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 19.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 Om der er noen observante lesere som husker det, hadde jeg en tråd tidligere vedrørende ønske om mørkere vinduer i salong. Som dere ser, så er dette gjort. Tilværelsen ombord i sommer har vært en helt annen og langt bedre enn med helt gjennomsiktig glass. Det aller beste er at det var en rimelig jobb, utført av firma her i distriktet. Det er et firma som kun holder på med legging av solfilm på vinduer, og resultatet synes jeg ble meget bra kvalitetsmessig. Når jeg så hvor omfattende jobb det er, er jeg veldig glad jeg ikke gjorde dette selv. DET hadde jeg ikke hatt tålmodighet til........ Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 19.August.2010 Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 (redigert) Du har vel ikke et bedre bilde det er mulig å leke seg med? Altså at bilde er større med tanke på pixler o.l Redigert 19.August.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Verrie Svart 19.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 Jeg har dessverre ikke bilde av båten fra sida som kan egne seg til det du spør om. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.August.2010 Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 Jeg ville hatt en mørk farge av hensyn til at skitten ikke skal vise så godt. Mørk blå, koksgrå eller svart. Mulig at mørk blå passer best til båten? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kodvaag Svart 19.August.2010 Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 Jeg har sett båten i virkeligheten. Etter min smak ville jeg hatt mørke grå trekk. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Polarn Svart 19.August.2010 Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 (redigert) Ja, antrasittgrå hadde kanskje vært kult Redigert 19.August.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Mariell Svart 19.August.2010 Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 Se det ja, båten er noget anderledes enn den så jeg så den på Framnæs for ett par år siden. Tror jeg ville gått for en mørk blå farge. Grunn? Ser ikke så fort skitt render og vil brekke utseende på båten. Hvis grått, vil kalseje gå i ett med skrog/overbygg. Er redd båten da ville fått ett strykejern preg. (Samme farge fra vannlinje og opp over hele båtens lengde). PS. Min X påsto at jeg ikke hadde peiling på Bla, fargevalg. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Verrie Svart 20.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Takk for kommentarer. Jeg må virkelig gå i tenkeboksen i helgen for å bestemme meg for farge. Litt dumt hvis det blir mislykket... Kalesjemakeren kommer i dag for måltaking. Mariell, joda, det har vært en prosess siden du så skuta sist, har skjedd en del endringer. Det jeg så langt er aller mest fornøyd med, er flybrigden (den nye storstue...). Mitt mål er at jeg til våren skal være i havn med de vesentligste utbedringene/endringene. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 20.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Da har kalesjemakeren vært og gitt pris. Vi ble enige om at de setter i gang fra uken, fordel ved å bestille nå er "høstpris", dvs lavsesong. Da blir det nye kalesjer bak, nytt letrekk til flybrigde, samt at de skal sy poser til stoler på flybrigde, trekk til instrumentbord oppe og trekk foran vinduer ved styrposisjon nede. Ble noe mer enn jeg hadde planlagt i denne omgang, men fikk en grei pakkepris Damene på kalesjeverkstedet kommer hit neste uke og skal inngi sin vurdering av fargevalg sammen med meg....... Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 1.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2010 Oppdatering.... Kalesjemakeren er kommet godt i vei med arbeidene på kalesjer. Hovedkalesjen er ferdig neste uke, småtingene er unnagjort, med unntak av trekk over instrumenter flybrigde. Fargevalg gjør veldig mye med båt, etter mitt syn (sikkert mange uenige, men det vil det alltid være) blir dette etterhvert bra. Et før og et etter bilde av front på båt med hver sine farger. (obs, fargen på trekk flybrigde skal også endres, slik at det blir like farger rundt.) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 1.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2010 Hum, hva skjedde nå med bildene? Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 1.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2010 Prøver igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 1.September.2010 Link til dette innlegget Svart 1.September.2010 Se der ja, nydelig i blått. Mvh B Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 4.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2010 Statusoppdatering.... Sydamene er effektive, nå er det kun kalesjen som mangler, men de mener å ha denne ferdig i slutten av uken som kommer. I dag fikk jeg omsider vasket båten akter og malt alle rekker oppe og diverse. Måtte også flytte en del kalesjeknotter med sparkling og flekking. Fikk hengt opp letrekket i dag, og synes selv det ble rimelig bra i forhold til tidligere farger.... Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 11.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Oppdatering. I går fikk jeg hentet den nye kalesjen, og må si meg imponert over Z-Seil i Arendal over punktlighet, pris, kvalitet på arbeid med videre. Fikk hengt opp kalesja i dag, før det begynte og regne igjen, men har små tilpasninger igjen før jeg er i mål. Må blant annet ha flere kalesjeknotter enn tidligere også, i og med at jeg har endret spesielt akter, med 3 felter istedet for 2 som tidligere. Dette for at det blir enklere å bruke port til badeplattform. Jeg vil tro 2-3 timers tilpasningsarbeid i morgen vil holde. (meldt sol da). Tidligere var kalesjen akter i 5 deler. Men jeg ønsket så tett kalesje som mulig, samt at jeg aldri tar bort denne kalesjen (er det fint vær sitter vi på flybrigde), ba jeg om at kalesjen skulle syes i 1 stykke. Kalesjen ble derved hele 14,5 meter lang..... Dårlig bilde, tatt med mobil på lengre avstand, men først bilde av båten slik den var : Slik ble det til slutt.... Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Flott i blått! Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Ble bærre lekkert det Verrie Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Verrie Svart 18.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2010 Se det ja, båten er noget anderledes enn den så jeg så den på Framnæs for ett par år siden. Mariell, jeg kom til å tenke på din kommentar her, og satt og mimret over gamle bilder. "Litt" endringer har jo skjedd siden du var ombord på Framnes, litt moro og se tilbake på dette. Dagens : Utgangspunktet : Hva skal jeg finne på nå???????????????? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 18.September.2010 Link til dette innlegget Svart 18.September.2010 Alltid noe å finne på i en båt Mørkeblått kledde båten utruleg godt Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.